کد خبر: ۳۳۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 28
قیمت طلا و سکه با وجود روند کاهشی روزهای ابتدایی هفته گذشته، اما در ادامه هفته با رشد قیمت دلار و انس جهانی طلا همراهی کرد.

شفا آنلاین>طلا>قیمت طلا و سکه هفته گذشته را برخلاف دلار با بازدهی مثبت به پایان رساند. تنش‌های نظامی در منطقه و تاثیر آن بر بازارهای جهانی به ویژه انس طلا، منجر به صعود سکه‌های سنگین به کانال بالاتر شد. از شب گذشته نیز درگیری‌های نظامی در غزه بالا گرفت و انس جهانی را بالاخره از مرز دو هزار دلار عبور داد؛ آیا قرار است بازار طلای ایران هم قیمت‌های جدیدی را تجربه کند؟

 به گزارش شفا آنلاین:قیمت طلا و سکه با وجود روند کاهشی روزهای ابتدایی هفته گذشته، اما در ادامه هفته با رشد قیمت دلار و انس جهانی طلا همراهی کرد. سکه‌های سنگین در نهایت یک کانال صعود کردند و بازار طلا هفته نخست آبان را با بازدهی مثبت به پایان رساند.

محرک‌های بازار طلا

در هفته گذشته علاوه بر اخبار سیاسی مربوط به بحران منطقه، برخی آمارهای ناامیدکننده از کسری بودجه دولت که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد. متعاقب این موضوع دلار در کریدور بالاتر تثبیت شد و یک پله هم صعود کرد؛ قیمت طلا و سکه نیز افزایشی شد.

تحلیلگران اقتصادی اقدامات مقامات مسئول برای مهار قیمت‌ در بازارهای مالی را مقطعی می‌دانند  و معتقدند قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود آنها می‌گویند نباید انتظار رشد عجیب و غریب در قیمت طلای داخلی را طی ماه‌های آینده داشته باشیم.

روز گذشته و در زمان بسته بودن بازارها، تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا برای ایران وضع شد. کارشناسان اقتصادی اثر تحریم‌ها را کم‌دوام توصیف می‌کنند و معتقدند شرایط از آنچه که هست بدتر نمی‌شود.

اما اثرگذارتر از این خبرها بر قیمت طلا، شعله‌ورشدن آتش جنگ در غزه است که از شب گذشته، قیمت طلا را به پرواز درآورد و از مرز روانی ۲۰۰۰ دلار عبور داد.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، قیمت طلای جهانی با جهش روبرو شده و به قیمت ۲۰۰۶ دلار در حال معامله است!

صعود سکه‌ بهار به کانال ۲۶ میلیونی

روز پنجشنبه چهارم آبان قیمت سکه امامی رشد ۲۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۹۲ هزارتومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز با رشد ۳۹۶ هزار تومانی با قیمت ۲۶ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته گذشته نیم‌ و ربع سکه هر یک با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ و۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه‌گرمی با ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت با رقم پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۸۰ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۷۲۶هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و۴۷۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۴۳ هزار تومان معامله شد.

در چهارمین روز آبان حباب تمام قطعات سکه رشد داشت. حباب سکه‌های امامی ۵۹ هزار تومان،‌ سکه بهار ۲۶۳هزار تومان، نیم‌سکه ۳۳ هزار تومان، ربع‌ سکه ۶۷ هزار تومان و سکه گرمی ۱۳۴ هزار تومان رشد داشت. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: