کد خبر: ۳۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 26
امروزه کاردرمانی در نظام سلامت، با رویکردهای نوین از جمله تکنولوژی توانبخشی و فنآوری‌های به روز در خط اول توانبخشی پس از اقدامات پزشکی اولیه قرار دارد.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این مطلب و تاکید بر این که توجه به کاردرمانی در بحث سالمندی یکی از ضروریات امروز جامعه است، گفت: کاردرمانی یکی از رشته‌ها و حرفه‌های مهم در نظام سلامت برای جامعه و مردم است، این رشته با هدف به حداکثر رساندن استقلال و مشارکت فرد در جامعه در حال خدمت رسانی به طیف وسیعی از افراد با انواع اختلالات جسمی، ذهنی و روانی اجتماعی است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمدمهدی ناصحی، با اشاره به اینکه توجه به نکات خاصی در این زمینه بسیار کمک‌کننده است، افزود: باید بتوان فارغ التحصیلان توانمندی را در این حوزه تحویل جامعه دهیم.

وی تاکید کرد: امروزه کاردرمانی در نظام سلامت، با رویکردهای نوین از جمله تکنولوژی توانبخشی و فنآوری‌های به روز در خط اول توانبخشی پس از اقدامات پزشکی اولیه قراردارد و با پرورش کارشناسان بالینی و اعضا هیئت علمی مجرب گام‌های ارزشمندی در جهت خدمت به جامعه هدف برمی‌دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه کاردرمانی نگین نظام توانبخشی کشور است، گفت: پوشش ۶ کد خدمتی کاردرمانی با تعرفه ۷۰ درصد با توجه به نوع مالکیت (خصوصی، دولتی، خیریه و عمومی غیردولتی) برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، پوشش ۲ کد خدمتی کاردرمانی برای افراد دارای اوتیسم، پوشش خدمات کاردرمانی از محل صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر شامل بیماری‌های (اس ام ای، بال پروانه‌ای، ام اس، بیماری‌های متابولیک، سرطان، سکته مغزی، ضایعه نخاعی، بیماری‌های مزمن روانی، موکوپلی ساکاریدوز، اوتیسم و دیستروفی دوشن) از اقدامات بیمه سلامت در این حوزه است. 


وی گفت: باید بتوان هزینه‌های مربوط به کاردرمانی و توانبخشی را تا حد ممکن برای مردم کاهش داده و خدمات بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

دکتر ناصحی افزود: درحال حاضر ۳۲۱ مرکز کاردرمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: