کد خبر: ۳۳۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 25
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران:
شهرداری باید با تمام وجود در خدمت خانواده آن شش کودکی باشد که براثر ترکیدن بالن تبلیغاتی شهرداری تهران روانه بیمارستان شدند.

شفا آنلاین>اجتماعی>ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفت: حداقل حدود سه میلیارد تومان پول بیت‌المال را هدر دادند و حتما باید پاسخگو باشند؛ گفته‌اند حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ بالن را به هوا فرستادند و اگر هزینه هر بالن ۳۰ میلیون تومان هم باشد هزینه آن دست‌کم ۳ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:«ناصر امانی» عضو شورای شهر تهران از پروژه تبلیغاتی تازه شهرداری تهران تحت عنوان نصب بالن قرمز در مکان هایی که گفته می شود، شهرداری تهران در محل پروژهای عمرانی نصب کرده، انتقاد کرد و گفت:  شهرداری باید با تمام وجود در خدمت خانواده آن شش کودکی باشد که براثر ترکیدن بالن تبلیغاتی شهرداری تهران روانه بیمارستان شدند.

«ناصر امانی» عضو شورای شهر تهران می‌گوید از روز اول او و بعضی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نگرانی‌هایی در این باره داشته‌اند. امانی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر تهران تاکنون به این موضوع و حق شهروندان تهرانی ورودی داشته یا برنامه‌ای دارد؟ می‌گوید: «بله شورای شهر تهران به این موضوع ورود کرده و من هم تذکر کتبی به شهردار تهران دادم و گفتم باید مدیران و پیمانکارانی که این خطای بزرگ را مرتکب شدند، مجازات و برکنار شوند.»

امانی درباره هزینه‌های مالی و اقتصادی این پروژه خبرساز هم می‌گوید: «حداقل حدود سه میلیارد تومان پول بیت‌المال را هدر دادند و حتما باید پاسخگو باشند؛ گفته‌اند حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ بالن را به هوا فرستادند و اگر هزینه هر بالن ۳۰ میلیون تومان هم باشد هزینه آن دست‌کم ۳ میلیارد تومان خواهد بود که البته می‌دانیم بیش از این بوده چراکه هزینه نگه‌داری و آماده‌سازی روزانه آن بیش از این بوده است.» آن‌طور که امانی  می‌گوید دیگر اعضای شورا مانند خانم سلیمانی و آقای اقراریان هم پیش از این در این باره به شهرداری تهران تذکر داده‌اند. اما درباره این‌ پروژه‌ تبلیغاتی تا چه اندازه شورای شهر و اعضای آن موافق بودند و با توجه به نظارت شورا بر شهرداری، چه اقدامی در ادامه در این باره خواهند داشت؟ امانی در پاسخ به این پرسش هم می‌گوید‌: «واقعیت این است که شورا در موارد این‌چنینی که بحث اجرایی است هیچ‌گونه ورود و دخالتی ندارد مگر اینکه این کارها هزینه‌ساز یا دردسرساز شود؛ به عبارت ساده‌تر چنین مواردی کارهای اجرایی شهرداری است و نیاز به هماهنگی ما نیست ولی من همان روز اول در شورا به دوستان عرض کردم که با توجه به هوای تهران اینها را باد می‌برد و هم نگران امنیت بودم و هم اینکه در این دریای آلوده تهران اینها اصلا دیده نمی‌شود.»

وی خاطر نشان کرد: «من یکی از این بالن‌ها را دیدم روز اول ولی روز دوم بادش خالی شد و روی همان پروژه افتاد. منظورم این است که حتی به لحاظ تبلیغاتی در همان چندروز هم کمکی به شهرداری نداشتند و حتی نتیجه عکس هم داشت. الان که دیگر جریان‌ دیگری پیدا کرده است.»

امانی درباره چنین شیوه تبلیغات و به‌طور کلی نگاه حاکم بر بخش تبلیغات شهرداری تهران در دوره تازه که پیش از این هم خبرساز شده بود، می‌گوید: «ببینید تبلیغات برای کار انجام شده خوب است و این هم نظر حضرت امام بود و هم مقام معظم رهبری که می‌فرمایند با مردم صحبت کنید و کارهای انجام شده را به اطلاع برسانید پس ما با اصل کار موافقیم ولی از روش‌هایی اصولی و با حفظ امنیت شهروندان و به‌گونه‌ای که نتیجه درست داشته باشد.» این عضو شورای شهر تهران درباره بررسی شورا از سلامت این شهروندان و بررسی‌های انجام شده هم می‌گوید: «تا روز شنبه که من پیگیر بودم هنوز بستری بودند ولی می‌گفتند سوختگی آنها ۲۰ درصد بود ولی من از شهرداری خواستم و در همین تذکرم هم اعلام کردم که باید هزینه سلامت این افراد پیگیری و پرداخت شود و نباید بیش از این فشاری روی دوش این شهروندان اعمال کرد.»

«ناصر امانی» درباره انتقاد اعضای شورا و می‌گوید: از روز اول او و بعضی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نگرانی‌هایی در این باره داشته‌اند.

امانی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر تهران تاکنون به این موضوع و حق شهروندان تهرانی ورودی داشته یا برنامه‌ای دارد؟ می‌گوید: «بله شورای شهر تهران به این موضوع ورود کرده و من هم تذکر کتبی به شهردار تهران دادم و گفتم باید مدیران و پیمانکارانی که این خطای بزرگ را مرتکب شدند، مجازات و برکنار شوند.» آقای امانی درباره هزینه‌های مالی و اقتصادی این پروژه خبرساز هم می‌گوید: «حداقل حدود سه میلیارد تومان پول بیت‌المال را هدر دادند و حتما باید پاسخگو باشند. / اعتماد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: