کد خبر: ۳۳۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 22
محمد نادعلی در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی، اظهارداشت: بحث اشتغال و قرض الحسنه دو‌موضوع مهمی است که در دولت فعلی و نظام بانکی تأکید زیادی روی آن است؛ کمیته امداد عملکرد خوبی در جذب منابع قرض الحسنه بانک‌ها دارد.
شفا آنلاین>اقتصادی>مدیرکل عملیات پول و اعتبار بانک‌مرکزی گفت: برای وام ۱۵۰میلیونی بانک‌ها باید با یک ضامن تسهیلات را پرداخت کنند مگر اینکه براساس آمار اعتبارسنجی، بانک‌ها معیار‌های دیگری را هم برای ضمانت در نظر بگیرند.

به گزارش شفا آنلاین:محمد نادعلی در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی، اظهارداشت: بحث اشتغال و قرض الحسنه دو‌موضوع مهمی است که در دولت فعلی و نظام بانکی تأکید زیادی روی آن است؛ کمیته امداد عملکرد خوبی در جذب منابع قرض الحسنه بانک‌ها دارد.

وی گفت: در حوزه وام‌های خرد نیز عملکرد خوبی در کمیته امداد و شبکه بانکی داشتیم که آمار بازگشت این تسهیلات به بانک‌ها هم بالاست؛ در ۶ ماهه نخست سال ۲۳درصد از کل تسهیلات خرد بوده و ۷۹درصد از تسهیلات خرد نیز مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی ادامه داد: تسهیل‌گری خوبی نیز در حوزه تسهیلات خرد صورت گرفته است؛ الان برای وام ۱۵۰میلیونی بانک‌ها باید با یک ضامن تسهیلات را پرداخت کنند مگر اینکه براساس آمار اعتبارسنجی بانک‌ها معیار‌های دیگری را هم برای ضمانت در نظر بگیرند. / شهرآرانیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: