کد خبر: ۳۳۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 15
رضا بردستانی
اگر از رؤیای محقق نشدنی خرید خانه و سنگینی بار اجاره و گرانی بی‌دلیل خودرو و تورم و فیلترینگ بگذریم؛ بازهم موضوع برای غصه خوردن داریم. لاستیک گیر نمی‌آید،شیر خشک نیست، مطالبات گندم‌کاران قطره چکانی تسویه می‌شود، نان‌گران است، کلاس‌های درس بعد گذشت سه هفته از آغاز سال تحصیلی، معلم ندارند و...
شفا آنلاین>اقتصاد> آن زمان که موضوع آزاد سازی منابع مالی بلوکه شده ی ایران نزد برخی کشور‌ها از جمله «کره جنوبی» مطرح بود؛ آمریکایی‌ها ادعایی را مطرح کردند که مقامات ایرانی و حداقل وزارت امورخارجه واکنشی بدان نشان ندادند با این مضمون:«طی همه ی این سال‌هایی که منابع مالی ایران در بانک‌های کره‌ای مسدود بود، بازهم ایرانی‌ها می‌توانستند از آن منابع برای خرید کالاهای غیر تحریمی، استفاده کنند؛ دلیل مردد بودن آن‌ها هنوز هم برای ما یک معما است»
از شنبه ی هفته گذشته که «توفان الاقصی»، دودمان اشغالگران صهیونیستی را در هم پیچیده است، روزی نیست که خبر انسداد مجدد منابع مالی ایران نزد بانک‌های قطری در محافل خبری غرب دست به دست نشود، از آن‌ها اصرار و از ما انکار!
کاری به درستی و نادرستی ادعای غربی‌ها بر این اساس که هر موقع بخواهیم می‌توانیم آن منابع را بازهم مسدود کنیم، نداریم اما، عقل می‌گوید: « نه در گورستان بخوابیم و نه خواب آشفته ببینیم.»
این روزها که صفحات روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را ورق می‌زنیم، مردم از برخی کمبودهای عجیب و غریب به الامان در آمده اند،
گندم کار از مطالباتش، دانش آموز از کلاس‌های بدون معلمش، مردم از فیلترینگ و گرانی فیلتر شکن هایش، مجلس نشین‌ها از ابهام در گردش مالی فیلتر شکن فروش هایش، بیمار از دارو هایش و مادر تازه وضع حمل کرده از نبود شیرخشک.
شاید به قول آن نماینده ی خاص مجلس بتوان در حاشیه تهران زیست و به اندازه ی بودن در تجریش و جردن و فرشته شاد بود، شاید بشود در چادر زیست و بچه دار شد و در همان چادر زیست و فرزند به دنیا آمده را ‌تر و خشک کرد اما نوزاد که به دنیا آمد اگر شیرخشک نباشد حتی اگر والدینش راضی به سکونت در حاشیه
شهرها هم شده باشند بازهم گرسنه که شد شیر خشک می‌خواهد، آن قدر ونگ می‌زند که طاقت‌ها تاب خواهد شد.
قبول کنید با داروی بیماران، به خصوص بیماران خاص نمی‌شود بخشنامه‌ای برخورد کرد، باور کنید اگر طلب گندم کاران را بخواهید این گونه قطره چکانی تسویه کنید سال دیگر در شهر و ولایات بانگ بزنند که گندم نکاشتند، قحطی نان آمد، باور کنید وقتی لاستیک کامیون‌ها و اتوبوس ها، مندرس باشد خطر هر لحظه، جاده‌ها را به میدان جنگ تبدیل
خواهد کرد و باور کنید کلاسِ بدون معلم حتی اگر تمام مدیران مدارس تغییر کرده باشند بازهم به درد نمی‌خورد.نمی دانیم دلیل این همه سال تعلل چیست اما می‌دانیم غربی‌ها دارند دنبال بهانه می‌گردند تا بازهم منابع موجود نزد بانک‌های قطری را به نوعی گرفتار کنند.
حالا که نمی‌توانید اسکناس و مسکوک وارد چرخه بانکی کنید، حالا که نمی‌توانید با آن 6 میلیارد دلار، قطعه هواپیما و ماشین آلات مهم راهسازی و معادن بخرید با ان که می‌توانید دارو و شیر خشک وارد کنید؟ به دوستان قطری بگویید؛ همه ی آن 6 میلیارد دلار را تبدیل کنند به دارو و شیر خشک تا لااقل معلوم شود حداقل در نوعدوستی و فرزند آوری صداقت دارید. بیشتر از این دست دست کنید می‌ترسیم بازهم بگویند چون حماس، اسرائیلی‌ها را زمینگیر کرده است خبری از آن دلارها نیست یعنی حتی نتوانید با آن «آسپرین» بخرید!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: