کد خبر: ۳۳۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 14
به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها ادعایی درباره توافق واشنگتن و دوحه برای ممانعت از دسترسی ایران به منابع ارزی آزاد شده در قطر، نخست‌وزیر این کشور تأکید کرد که شش میلیارد دلار پول نفت ایران در این کشور مطابق توافق تهران و واشنگتن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شفا آنلاین>اقتصاد>به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها ادعایی درباره توافق واشنگتن و دوحه برای ممانعت از دسترسی ایران به منابع ارزی آزاد شده در قطر، «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست‌وزیر این کشور تأکید کرد که شش میلیارد دلار پول نفت ایران در این کشور مطابق توافق تهران و واشنگتن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:وی در نشست خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، گفت: «قطر به این توافق پایبند است و تعهدات خود را انجام می‌دهد و هیچ اقدامی بدون مشورت با شرکای خود انجام نمی‌دهیم».

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز از تأیید این گزارش‌های ادعایی خودداری کرده بود. 

وی که پنجشنبه با خبرنگاران صحبت می‌کرد، تأکید کرد هنوز یک سنت هم از شش میلیارد دلار منتقل شده به قطر خرج نشده است.

پیش از این، برخی منابع مدعی توافق دولت‌های قطر و آمریکا برای ممانعت از دسترسی ایران به منابع مالی آزاد شده خود شده بودند.

بر اساس این گزارش‌های ادعایی، در چارچوب توافق واشنگتن و دوحه، ایران تا زمان پایان بررسی‌ها درباره امکان مشارکت این کشور در حمله حماس به اسرائیل، اجازه دسترسی به شش میلیارد دلار آزاد شده خود را نخواهد داشت. /ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: