کد خبر: ۳۳۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 13
دبیر کل خانه پرستار گفت: استخدام پرستاران افغانستانی از نظر قانونی در بخش دولتی امکان پذیر نیست و ممنوع است. در بخش خصوصی هم پرستار افغانستانی استخدام نمی‌کنند.

شفا آنلاین>سلامت>محمد شریفی‌مقدم بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌هایی که رو به گسترش هستند و مراجعینشان بیشتر شده درخواست نیرو به صورت شرکتی دارند، ولی پرستار نمی‌تواند برای کار آنجا برود چون به یک پرستار در ماه ۱۰ میلیون حقوق می‌دهند و به خاطر کمبود نیرو، به پرستار فشار وارد می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین: آقایانی که پرستار هستند ترجیح می‌دهند در اسنپ کار کنند تا هر ماه بی‌دردسر ۳۰ میلیون تومان در بیاورند. با وضعیت فعلی ماندگاری پرستار، در بخش‌های دولتی خصوصا در تهران خیلی کم شده‌است.

وی افزود: موج مهاجرت هم جدی است. پرستار به آلمان مهاجرت می‌کند و به راحتی ۲۵۰۰ یورو حقوق می‌گیرد، چون در ایران ۲۰۰ یورو هم نمی‌گیرد. حتی در کشورهای دیگر ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند.

شریفی مقدم ادامه داد: هشدار می‌دهیم که در آینده کمبود پرستار خواهیم داشت، کمااینکه همین الان هم کمبود داریم، ولی در اینده این کمبود جدی‌تر شده و مجبور به واردات پرستار خواهیم‌شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: