کد خبر: ۳۳۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 10
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران اعلام کرد:
۸۰ درصد نسخ داروخانه‌ها مربوط به تأمین اجتماعی است، حجم بدهی و تأخیر بیمه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها خیلی بالا است.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، از تاخیر بزرگ ترین بیمه طرف قرارداد داروخانه ها در پرداخت مطالبات آنها گلایه کرد و گفت: ۸۰ درصد نسخ داروخانه‌ها مربوط به تامین اجتماعی است، حجم بدهی و تاخیر بیمه تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها خیلی بالا است.

به گزارش شفا آنلاین:هادی احمدی گفت: داروخانه‌ها با بیمه سلامت و نیروهای مسلح، مشکلی ندارند و پرداخت‌های بیمه سلامت به روز است، ۸۰ درصد نسخ داروخانه‌ها مربوط به تأمین اجتماعی است، حجم بدهی و تأخیر بیمه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها خیلی بالا است.

وی افزود: بیمه تأمین اجتماعی حداقل ۳ ماه تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها دارد. در حالی که پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت به روز است، پرداخت‌های بیمه‌ها از محل اسناد نسخ و یارانه دارو در دو بازه زمانی به حساب داروخانه‌ها واریز می‌شود، پرداخت یارانه دارو و نسخ جدا از هم واریز می‌شود.

بعضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران در پایان در واکنش به موضوع تغییر مسیر پرداخت یارانه دارو از بیمه‌ها به داروخانه‌ها گفت: باید تا پایان مهر صبر کنیم تا تکلیف پرداخت اسناد نسخه‌هایی که بیمه‌ها از داروخانه‌ها گرفته اند مشخص شود و بعد معلوم شود که آیا قرار است مسیر پرداخت یارانه دارو تغییر کند یا خیر. / مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: