کد خبر: ۳۳۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 10
غلام‌نژاد، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران عنوان کرد
این طرح در شهر تهران به صورت پایلوت و درمورد بیماران‌ام اس انجام شده است. از زمان اجرای این طرح تاکنون ۵۹۴ پک دارویی به این بیماران که حدود ۱۷۰ بیمار هستند، ارائه شده است.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح دارورسان تاکنون ۵۹۴ پک دارویی به حدود ۱۷۰ بیمار ام اس ارائه شده است گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در تهران به صورت رایگان بیمه شده‌اند. که اغلب این افراد نیز در این مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:محمد غلام‌نژاد در خصوص جزییات طرح‌های بیمه سلامت در استان تهران از جمله طرح دارورسان گفت: یکی از طرح‌هایی که در سازمان بیمه سلامت در دست اقدام است و در حال اجراست طرح دارورسان است، این طرح در شهر تهران به صورت پایلوت و درمورد بیماران‌ام اس انجام شده است. از زمان اجرای این طرح تاکنون ۵۹۴ پک دارویی به این بیماران که حدود ۱۷۰ بیمار هستند، ارائه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: منابع این طرح تامین و پرداخت شده است. این طرح یک طرح بسیار خوبی است و بیمارانی که متقاضی دریافت دارو به این صورت هستند می‌توانند دارو را از این طریق و توسط داروخانه‌هایی که منتخب هستند و یا داروخانه‌های خاص دریافت کنند، این طرح قابل تعمیم به سایر بیماران خاص نیز است، یکی از رسالت‌های ما این است که این طرح را توسعه داده و این خدمات به سایر بیماران نیز ارائه شود، البته ممکن است در عمل با مشکلاتی مواجه باشیم اما تلاش ما این است که این اقدامات در آینده برای سایر بیماران خاص نیز تعمیم داده شود و این خدمت به آن‌ها نیز ارائه شود، در خصوص تامین منابع این طرح ما پیشنهادات‌مان را ارائه داده‌ایم و سازمان نیز در حال رایزنی است تا بتوانیم این طرح را برای سایر بیماران به ویژه بیماری‌هایی که تعداد بیشتری بیمار دارند اجرایی کنیم.

وی در خصوص بیمه افراد کم‌بضاعت و کم‌برخودار در استان تهران افزود: یکی دیگر از طرح‌هایی که به صورت حاکمیتی مطرح شده است ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار است. مناطق کم‌برخوردار نیز براساس تقسیم‌بندی وزارت کشور مناطقی تعریف می‌شوند که از نظر شاخص‌توسعه در سطح پایین‌تری قرار دارند. در همین‌راستا در شهر و استان تهران شعبه‌های ما در این مناطق به صورت میدانی در حال ارائه خدمات هستند و در گرمخانه‌ها، اماکن مذهبی مانند مساجد، کلیساها، مراسم نمازجمعه و… میزهای خدمت برپا کرده و خدمات ارائه می‌دهند، افرادی که از لحاظ درآمدی در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند می‌توانند با مراجعه به این میزهای خدمت به صورت رایگان بیمه شوند. این یکی از اقدامات مهمی است که در سطح کلان دولت در تهران و سایر شهرستان‌ها در حال انجام است، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در تهران به صورت رایگان بیمه شده‌اند. اغلب این افراد نیز در این مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند.

به گزارش ایلنا غلام‌نژاددر پایان در خصوص بیمه اتباع در استان تهران گفت: بیمه اتباع نیز از طریق صندوق سایر اقشار و از طریق کمیساریای عالی پناهندگان برای اتباع قانونی انجام می‌شود. ۱۳ هزار نفر از اتباع مجاز نیز از طریق همین صندوق بیمه شده‌اند. / پالنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: