کد خبر: ۳۳۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 28
تجمیع منابع سازمان‌های بیمه گر در بیمه سلامت با مخالفت‌های زیادی همراه شده و ما در تلاشیم پوشش بیمه در بخش خصوصی را بالا ببریم تا دسترسی به خدمات برای بیماران سهل شود .
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۹۶ درصد هزینه‌های بیماران ام اس در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج مربوط به بخش دارو است.
به گزارش شفا آنلاین: دکتر محمد مهدی ناصحی در چهاردهمین نشست انجمن‌های ام اس کشور گفت: اعتبار صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج از ۵ هزار میلیارد در سال گذشته به ۷ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.
وی ادامه داد: شیوع ام اس از دوران شیرخوارگی دیده می‌شود تا بزرگسالی بنابراین شناسایی این بیماری در کشور بسیار حایز اهمیت است.
ناصحی افزود: بیماری ام اس یک بیماری تیمی است پزشک پرستار توانبخشی دولت و خیرین در کنار هم باید برای این بیماری تلاش کنند تا این بیماران درد و رنج کمتری داشته باشند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۹۶ درصد هزینه بیماران ام اس در بخش دارو است و در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تلاش کردیم سهم بیمار در پرداخت هزینه و دارو را پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: در تهران اصفهان و فارس بیشترین هزینه برای بیماران ام اس در این صندوق صورت گرفته است.
ناصحی گفت: ما نسبت به کشور‌های منطقه تفاوت بالایی در پوشش جمعیت تحت حمایت بیمه داریم و این یک شاخص حایز اهمیت است وی ادامه داد: ما در اجرای نسخه الکترونیک پیشگام هستیم و بانک اطلاعات جامعی از خدمات گوناگون درمانی در کشور را بدست آورده ایم.
وی ادامه داد: میانگین بین المللی مصرف دارو در جهان زیر دو و در ایران ۴.۳ است، میانگین اقلام در هر نسخ ایرانی بالاست و به ۱۰ قلم نیز می‌رسد همچنین تجویز آزمایشات تیروییدی و ویتامین دی در ایران بسیار بالاتر از متوسط جهانی است که باید با تحلیل اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک این نقاط هزینه بر شناسایی کنیم و در جای درست و در پوشش بیماران خاص و صعب العلاج هزینه کنیم ناصحی گفت؛ بیمه‌های تکمیلی بخشی از وظایف بیمه‌های پایه را انجام می‌دهند، چون بیمه پایه در کشور باید قوی‌تر شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به مشکلات بیماران ام اس بیمه شده تامین اجتماعی گفت؛ سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیماران خاص و صعب الاعلاج تحت پوشش سازمان‌تاکین اجتماعی پرداخت کردیم.
محمد مهدی ناصحی گفت؛ بر اساس گزارشات این اعتبار به موقع به دست بیماران پرداخت نشد و لذا در سال جاری مقرر شد به صورت آزمایشی سامانه صندوق صعب العلاج بیمارن خاص بیمه سلامت و تامین اجتماعی یکسان شود و در مرحله اولیه سه داروخانه نیز برای این هدف مشخص شد.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی به دلایل فنی هنوز نتوانسته اطلاعات بیماران و نحوه سامانه پرداخت را پیاده سازی کند که ما در جلسات هفتگی پیگیر حل این مشکلات هستیم.
سایر بیمه‌ها زیر بار تجمیع منابع مالی در بیمه سلامت نمی‌روند 
ما مدافع هزینه کردن برای بیماران هستیم و دایم از سازمان برنامه و بودجه مطالبه می‌کنیم .
ناصحی در این مراسم در خصوص گلایه بیماران ام اس به علت تعداد سازمان‌های بیمه گر و اختلاف در پوشش بیمه‌ای افزود:تجمیع منابع سازمان‌های بیمه گر در بیمه سلامت با مخالفت‌های زیادی همراه شده و ما در تلاشیم پوشش بیمه در بخش خصوصی را بالا ببریم تا دسترسی به خدمات برای بیماران سهل شود .
وی گفت: ما در بخش خصوصی ۷۰ درصد تعرفه دولتی را پوشش می‌دهیم که چیزی در حد ۲۰ درصد تعرفه خصوصی است و در لایحه برنامه هفتم سعی کردیم این موارد اصلاح شود و دغدغه بیماران رفع شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: