کد خبر: ۳۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 28
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت :در این عمل مهم دریچه آئورت با استفاده از روش آنژیوپلاستیک یا غیر جراحی (TAVI)تعویض شد .

شفا آنلاین>سلامت>برای نخستین بار در خوزستان عمل تعویض دریچه آئورت به روش غیر جراحی (TAVI) با موفقیت انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت :در این عمل مهم   دریچه آئورت با استفاده از روش آنژیوپلاستیک یا غیر جراحی  (TAVI)تعویض شد . 

دکتر حبیب حی بر افزود : در این روش که با موفقیت بر روی یک بیمار ۷۲ ساله انجام شد ،  بیمار بعد از ۲۴ تا ۴۸  ساعت به هوش می آید و بعد از آن بیمار برای چند روز در بیمارستان می ماند و بعد از بهبودی ترخیص می شود.

وی ادامه داد : در روش کلاسیک و سنتی تعویض دریچه آئورت بیمار بیهوش می‌شود، قفسه سینه برای دسترسی به دریچه آئورت برش داده می شود و سپس دریچه معیوب و تنگ برداشته شده و دریچه مصنوعی فلزی یا حیوانی به جای آن داخل آئورت دوخته می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد : در این عمل استادان برجسته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رشته های بیهوشی ، قلب و عروق ، آنژیوپلاستی و کوکاردیوگرافی مشارکت و همکاری داشتند .

دکتر حی بر گفت :  این روش برای درمان برخی از بیماری‌های دریچه‌های آئورت، دریچه میترال، دریچه سه لتی و دریچه پولمونر هم استفاده می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: