کد خبر: ۳۳۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 24
تأمین مطلوب تخت‌های مجهز بیمارستانی در تهران از دغدغه‌های اصلی و اقدامات حیاتی نظام سلامت است. از همین رو پروژه راه‌اندازی ابر بیمارستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شفا آنلاین>سلامت>علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مراسم انعقاد قرارداد احداث یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های آموزشی کشور در شرق تهران که با همکاری شرکت ساینوفارم چین انجام خواهد شد، سازوکار و مفاد اجرایی تفاهم‌نامه با همکاران چینی را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین:وی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه خدمت رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: این دانشگاه ضمن آموزش علوم پزشکی به دانشجویان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر را در استان تهران عهده‌دار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به تلاش اخیر نظام سلامت در راستای تأمین تجهیزات مدرن پزشکی برای بیماران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های وزیر بهداشت، دسترسی عادلانه تمامی مردم و بیماران به وسایل مدرن تشخیصی و درمانی است.

زالی اضافه کرد: بر اساس این استراتژی مهم و با توجه به مأموریت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مبنی بر خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان، علاوه بر آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور با بزرگ‌ترین جمعیت تحت پوشش محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعیین مکان جغرافیایی مگابیمارستانی که قرار است با هدف کمبود تخت در پایتخت با همکاری شرکت چینی احداث شود، تصریح کرد: تأمین مطلوب تخت‌های مجهز بیمارستانی در تهران از دغدغه‌های اصلی و اقدامات حیاتی نظام سلامت است. از همین رو پروژه راه‌اندازی ابر بیمارستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کلید خوردن این پروژه با همکاری شرکت سینوفارم ابراز خرسندی کرد و گفت: متخصصان چینی در زمینه طراحی و ساخت بیمارستان‌های بزرگ و مجهز تجربیات بسیار خوبی دارند و در سطح جهانی نیز شناخته شده هستند. از جمله نمونه‌های بارز این ادعا، راه‌اندازی فوق سریع ابر بیمارستان در زمان آغاز همه‌گیری کرونا است، بنابراین این همکاری، فرصت خوبی برای نظام سلامت کشور محسوب می‌شود.

محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه تخت‌های بیمارستانی در حوزه سلامت، این قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت ساینوفارم چین به امضا رسید، خاطرنشان کرد: این اولین قرارداد ساخت و تجهیز کلان بیمارستان در بخش دولتی است.

وی ادامه داد: در قالب این قرارداد بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در شرق تهران توسط شرکت ساینوفارم چین و تحت نظارت فنی مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی احداث و تجهیز خواهد شد.

به گفته خدادوست، این بیمارستان اولین کلان بیمارستان سبز و بیمارستان هوشمند در کشور خواهد بود

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر توجه وزارت بهداشت به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت در حال راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی است که تاکنون ۱۵ هزار تخت تحویل شده است.

وی، اهمیت همکاری بین‌المللی و برقراری ارتباط با شرکت با تجربه چینی را دوچندان دانست و افزود: شراکت در ابعاد راهبردی بسیار وسیع‌تر از یک بیمارستان و هزار تخت معنا پیدا می‌کند، چرا که ایران در حوزه سلامت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هر دو کشور از مزایای این همکاری بهره‌مند خواهند شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: