کد خبر: ۳۳۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 18
چندی پیش یکی از کارگران شهرداری امیدیه بابت بازگشت به کار خود اقدام به طرح دعوی کرد که در نتیجه اگرچه موفق به دریافت رای مثبت اداره کار شد اما با خودداری کارفرما از اجرای رای، پرونده به مرجع قضایی سپرده می‌شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>پس از گذشت حدود ۵ ماه از تعدیل یکی از کارگران باسابقه شهرداری امیدیه در استان خوزستان، هنوز این کارگر برای بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه خود بلاتکیلف است.

به گزارش شفا آنلاین:«سیدروح الله تقوی نژاد» یکی از کارگران واحد فضای سبز شهرداری امیدیه در استان خوزستان است پس از ۷سال کار از سوی شهردار در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری (۱۴۰۲) به دلیل تخریب یکی از نمادهای شهر بیکار می‌شود. این کارگر در پیگیری مطالبات خود به اداره کار شکایت می‌کند و اما علارغم گرفتن چندین بار رای بازگشت به کار کارفرما تمکین نمی‌کند و در نهایت پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

«سیدروح الله تقوی نژاد» در توضیح ماجرای اخراجش گفت: من از سال ۹۶ تا دی ماه سال ۱۴۰۱کارگر فضای سبزشهرداری امیدیه بودم که بعد آن به خاطر عملکرد خوبم به پیشنهاد شهردار مسئول واحدآرامستان‌های شهر امیدیه شدم و شروع به زیباسازی وجدول کشی آرامستانها و گلزار شهدا کردم که در نهایت اردیبهشت ماه با دستور مسئول فنی و مسئول واحد ترابری شهرداری اقدام به تخریب یکی از نمادهای گلزار شهدا کردیم که این موضوع درنهایت باعث اخراجم شد.

این کارگر با بیان اینکه این اقدام او که با مسئولیت کامل مسئول فنی و واحد ترابری شهرداری بود با واکنش شهردار مواجه شد، اظهار داشت: با وجود اینکه همه مسئولان شهری و نهادهای دولتی امیدیه از عملکرد مثبت من در آرامستان و گلزار شهدا رضایت داشتند با شنیدن توضیحات من بارها دستور بازگشت به کار من صادر شد اما شهردار موافقت نکرد. در نتیجه با پیگیری شکایت من در اداره کار، هیات تشخیص این اداره کارفرما را مکلف به بازگشت به کار با عنوان شغلی درج شده در حکم کارگزینی کرد اما از آن روز کارفرما ضمن تمکین نکردن از رای هیات تشخیص، با حضور من در مجموعه شهرداری مخالفت می‌کند و با روش‌های مختلف سعی دارد مرا مقصر جلوه دهد.

او با اشاره به اینکه هدف کارفرما از وارد کردن فشارهای روحی و روانی به من، استعفای اجباری‌ام است، گفت: این اتفاق در حالی افتاده است که در طول سالیان گذشته تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول کار بودم و همزمان با اخراجم پیمانکار  در حالی تغییر کرد که پیمانکار جدید نیز با بازگشت به کار من مشکلی ندارد.

این کارگر در ادامه اظهار داشت: بهانه شهردار برای اخراجم‌ عدم هماهنگی برای تخریب این نماد بود این در حالی است که من با همکاری و دستور مستقیم دو نفر دیگر (مسئول فنی و مسئول واحد ترابری شهردار) اقدام به این کار کردم و آن‌ها در ابتدا قول داده بودند از من حمایت کنند اما نه تنها حمایت نکردند بلکه با احکام بازگشت به کار من موافقت نمی‌کنند.

تقوی نژاد افزود: مرجع رسیدگی کننده به شکایت من در اداره کل کار امیدیه (هیات حل اختلاف) با محکوم کردن شرکت پیمانکار، برایم رای بازگشت به کار صادر کرده است.

او با بیان اینکه با وجود اینکه احکام بازگشت به کارم صادر شده اما شهردار از به‌کارگیری مجدد من خودداری می‌کند، افزود: علاوه بر آن طبق احکام صادره پیمانکار مکلف است همه معوقات حقوقی و بیمه‌ای مرا به همراه مزد ایام بیکاری و بلاتکلیفی پرداخت کند اما اعتنایی به این موضوع نکرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر پرونده شکایت من در نهاد قضایی و کیفری امیدیه بلاتکیف است، افزود: حدود ۵ماه است که شهرداری هیچ حقوقی به من پرداخت نکرده و در پرداخت حق بیمه من نیز کوتاهی می‌کند.

تقوی نژادگفت: جدا از مشکلات معیشتی، اعتبار بیمه تامین اجتماعی من به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه چندین ماه است فاقد اعتبارشده است. این در حالیست که به خاطر فشارهای عصبی هر چند وقت یک بار متحمل هزینه‌های سنگین دوره درمان شده‌ام.

به گفته وی؛ در آخرین دور پیگیری‌ها که صبح امروز ۲۶شهریور انجام شد، من به همراه یک افسر نیروی انتظامی کلانتری امیدیه که مامور اجرای قانون برای بازگشت به کارم بود وارد ساختمان شهرداری شدیم اما باز هم شهرداری در این مورد از قانون تبعیت نکرد./ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: