کد خبر: ۳۳۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 14
درچهار روز گذشته چهار نفر از مسافرانی که به ساحل بابلسر و محمودآباد رفته بودند با نادیده گرفتن هشدارها و شنای شبانه، دل به دریا زدند و جان خود را از دست دادند.

شفا آنلاین>عمومی>این چهار جوان بدون در نظر گرفتن سوت های هشدار ناجیان غریق مستقر در ساحل با شنای شبانه و شنا در منطقه ممنوعه جان خود را از دست دادند.

به گزارش شفا آنلاین: یک مرد ۲۶ ساله تهرانی، مرد ۴۷ ساله فریدونکناری و جوان ۳۳ ساله قوچانی سه نفر از مسافرانی بودند که به صورت شبانه در دریای خزر شنا کردند و جان خود را از دست دادند.

هشدار به مسافران و گردشگران سواحل خزر

همچنین یک جوان ۱۸ ساله قائمشهری و جوان ۲۰ ساله مشهدی با شنا در منطقه ممنوعه در ساحل بابلسر جان خود را در پنج روز گذشته از دست دادند.

این چهار مسافر غرق شده در وضعیتی دل به دریا زده بودند که هواشناسی طی صدور هشداری، شنا در خزر را ممنوع اعلام کرده بود. در اجرای طرح دریا در تابستان امسال با توجه به تدابیر اندیشیده شده آمار فوتی‌ها به شدت کاهش یافت و از طرف دیگر آمار نجات یافتگان در دریای خزر در تابستان سال جاری به یک هزار نفر رسیده است.

هشدارهای هواشناسی جدی است

هواشناسی مازندران هم با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را در تعطیلات پایان هفته قبل ممنوع اعلام کرده بود.

هواشناسی مازندران اعلام کرده بود که با شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۶ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و قایق های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در فعالیت صیادی و شناورهای صیادی متوسط را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده بود، در طی این مدت علاوه بر خودداری از فعالیت‌های تفریحی، جوانب احتیاط را در فعالیت های صیادی در نظر بگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: