کد خبر: ۳۳۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 13
والدین باید توجه داشته باشند، اگر ریشه دروغگویی در دوران کودکی خشک نشود در آینده با نوجوانی مواجه خواهند بود که دروغگویی عادتش شده است.
شفا آنلاین>سلامت>پدر و مادر اغلب از بچه‌هایی که دروغ می‌گویند گله‌مند هستند که چرا فرزندشان این‌کار را انجام می‌دهد، بدون اینکه بدانند خود عامل اصلی دروغگویی آنها هستند. دروغ گفتن بچه‌ها چند دلیل دارد؛ یکی ترس از تنبیه شدن و دیگری جلب توجه والدین.
به گزارش شفا آنلاین:وقتی کودک برای نخستین بار دروغ می‌گوید، پدر و مادر باید به جای توبیخ علت آن را بررسی کنند. گاهی اوقات تنبیه بیش از حد والدین باعث این موضوع می‌شود. بهتر است مادر یا پدر دوستانه با فرزندشان صحبت کنند و به او اطمینان خاطر دهند با بیان حقیقت حمایت هم می‌شوند حتی اگر اشتباه بزرگی انجام داده باشند. والدین باید توجه داشته باشند، اگر ریشه دروغگویی در دوران کودکی خشک نشود در آینده با نوجوانی مواجه خواهند بود که دروغگویی عادتش شده است.
موضوع دیگری که والدین باید آگاه باشند، اغراق و چرندگویی مشخصه کودکان است که بیشتر در بچه‌های زیر 7سال دیده می‌شود. اغلب برای جلب توجه این‌کار را می‌کنند و خیلی‌شان هم نمی‌دانند دروغ گفتن کار اشتباهی است. وقتی بچه‌ها در بیان اتفاقی داستان‌سرایی کرده و خلاف آن را تعریف می‌کنند، دلیلش این است که پدر و مادر شنونده خوبی برای حرف‌های آنها نیستند. از این‌رو برخورد غیرمنطقی کرده و به آنها می‌گویند:‌ «این داستان‌ها، دروغ است و دیگر آن را تکرار نکن!»/همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: