کد خبر: ۳۳۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 11
هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال حرکت به سمت مراقبت‌های بهداشتی و همچنین کمک به ساده‌سازی فرایندهای پزشکی و درمانی از جمله ایجاد داروهای جدید است.
شفا آنلاین>سلامت>آزمایشات بالینی اولین داروی جدید تولید شده توسط هوش مصنوعی آغاز شده‌است. این دارو توسط ۱ شرکت بیوتکنولوژی به نام اینسیلیکو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیسن مبتنی بر هوش مصنوعی در هنگ کنگ و نیویورک در حال توسعه است.
به گزارش شفا آنلاین:هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال حرکت به سمت مراقبت‌های بهداشتی و همچنین کمک به ساده‌سازی فرایندهای پزشکی و درمانی از جمله ایجاد داروهای جدید است.
تیم تحقیقاتی اینسیلیکو اعلام کرده این داروی خوراکی یک نوع درمان است و واکسن نیست و در صورت تایید پس از آزمایشات، این دارو اولین جایگزین برای داروهای قبلی دیگر خواهدبود چرا که داروهای قبلی باعث درمان کامل کووید ۱۹ نمی‌شدند و پس از مدت کوتاهی آزمایش آنها از منفی به مثبت تغییر می‌کرد.
قرص جدید شرکت اینسیلیکو نشان داده که نسبت به داروهای دیگر پایدارتر است و برای مدت زمان طولانی‌تری کار می‌کند. همچنین در مطالعات پیش بالینی به طور قابل توجهی باعث کاهش ویروس در بافت ریه و همچنین کاهش التهاب آن می‌شود.
این دارو در برابر تمام ویروس‌های کووید ۱۹ که باعث بیماری می‌شوند از جمله سندروم تنفسی حاد شدید موثر است و فعالیت آنتی ویروس گسترده‌ای در برابر انواع ویروس‌های مختلف دارد.
در حالی که این داروی جدید جایگزینی امیدوار کننده برای درمان ویروس است، آزمایشات بالینی گسترده‌تر و تاییدیه‌های نظارتی جهانی برای تایید اثربخشی و ایمنی آن مورد نیاز است و انتظار می‌رود نتایج آزمایشات بالینی تا پایان سال ۲۰۲۳ منتشر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: