کد خبر: ۳۳۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 02
متهمان سابقه دار در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند و گفتند که در پوشش مامور و بازرس قصد اخاذی از پزشک را داشتند.

شفا آنلاین :جامعه پزشکی >رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو مامورقلابی خبرداد که قصد داشتند هفت میلیارد ریال از پزشکی در محدوده سعادت آباد تهران کلاهبرداری کنند.

به گزارش شفا آنلاین: سردار علی ولی‌پور گودرزی اظهارکرد: رسیدگی به این ماجرا از چند روز قبل و بدنبال مراجعه یک پزشک به ماموران پلیس آگاهی در دستور رسیدگی قرارگرفت. 

شاکی در تشریح ماجرا گفت:" در محل کار مشغول ویزیت بیماران بودم که دو مرد تقریبا میانسال که خود را بازرس و مامور معرفی کردند پس از ورود به مطب و با نشان دادن سلاح گرم به بررسی  پرونده بیماران پرداخته و در نهایت ادعا کردند که مرتکب تخلفات مختلف پزشکی شده ام.آنها پس از صحنه سازی اعلام کردند می توانند درقبال دریافت مبلغ  هفت میلیارد ریال از جرایم من و تشکیل پرونده قضایی نظر چشم پوشی کنند.بنابراین ازآنجا که مطمئن شده بودم آنها شیاد و کلاهبردار هستند چند روزی به بهانه تهیه مبلغ مورد نظر مهلت گرفتم که خوشبختانه قبول کردند."

به گفته رییس پلیس آگاهی تهران ،کارآگاهان پس ازثبت این شکایت رسیدگی به پرونده را دستورکار خود قرار دادند و در گام نخست راهی محل وقوع جرم شدند. آنان در بازبینی دوربین‌های مداربسته موفق شدند مشخصات ظاهری متهمان را به دست آوردند و در ادامه با تطبیق چهره متهمان با آلبوم مجرمان حرفه‌ای هویت هر دو نفر را مورد شناسایی قراردادند. 

ولی‌پور گودرزی گفت: همین سر نخ کافی بود تا کارآگاهان مخفیگاه متهمان را شناسایی و تردد آنان را تحت کنترل قراردهند. در ادامه شاکی و کارآگاهان منتظر تماس تلفنی ماموران قلابی ماندند.سرانجام مدتی بعد این دو نفر با شاکی تماس گرفتند. با کنترل هر دو متهم، ماموران قلابی هنگام دریافت مبالغ اعلامی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان و خودروی آنان تعدادی تجهیزات نظامی از جمله یک قبضه سلاح گرم کشف شد.

وی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت:‌این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند و گفتند که در پوشش مامور و بازرس قصد اخاذی از این پزشک را داشتند. در ادامه نیز برای این دو نفر پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات برای کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی از سوی این افراد در حال انجام است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: