کد خبر: ۳۳۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 30
آیین بهره‌برداری از 6 پروژه بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از پرسنل درمان برگزار شد.
شفا آنلاین>سلامت>دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جمع خبرنگاران گفت: «این بیمارستان به‌خصوص برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که عمدتاً از قشر کارگر هستند به صورت رایگان خدمات می‌دهد و این افتخار بزرگی است که توانستیم دستگاه‌های جدیدی را در بخش پزشکی هسته‌ای این بیمارستان نصب و راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم به اقشار مختلف جامعه بویژه گروه‌های کم‌برخوردار خدمات مناسبی ارائه دهیم.»
به گزارش شفا آنلاین: وزیر بهداشت با بیان اینکه هزینه‌های بسیاری صرف ساخت و تجهیز این بخش‌های جدید شده است، افزود: «همان طور که می‌دانید افرادی که مبتلا به بیماری سرطان می‌شوند با هزینه‌های سنگینی روبه رو خواهند شد و گاهی مجبور به فروش وسایلشان برای تأمین هزینه‌های درمان می‌شوند، اما امروزه سیاست وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی آن است که روند هزینه‌ای درمان سرطان را برای مردم تسهیل کند. در همین راستا مجلس شورای اسلامی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را مصوب کرد. سال گذشته برای این موضوع 5 هزار میلیارد تومان و برای سال 1402 مبلغی بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان اختصاص یافت تا بتوانیم خدمات مناسبی را به بیماران سرطانی ارائه کنیم.»
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیشتر افرادی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، افزود: «در گذشته این بیمارستان مجهز به دستگاه سی‌تی اسکن64 اسلایس بود که در درمانگاه جانمایی شده بود و به علت فاصله درمانگاه تا بیمارستان، بیماران نمی‌توانستند به‌راحتی از این خدمت استفاده کنند، به همین منظور امروز دستگاه سی‌تی اسکن 16 اسلایس در بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین بخش عفونی بیمارستان فرسوده شده بود که اکنون با بازسازی این بخش توانستیم کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهیم. افتخار ماست که بتوانیم به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی خدمت کنیم.»

تخصیص یک میلیون یورو برای تجهیز بیمارستان لبافی‌نژاد
دکتر محمدحسین سلطانی، رئیس بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد، در گفت‌و‌گو با «ایران» درخصوص هزینه تجهیز و اجرای پروژه‌های جدید در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد گفت: «در مجموع برای اجرای این شش پروژه مبلغی بالغ بر 36 میلیارد تومان و یک میلیون یورو اعتبار ارزی تأمین شد که اعتبار ارزی آن را دستگاه‌ها از طریق هیأت امنای ارزی تأمین کردند. این شش پروژه سنگین بویژه پزشکی هسته‌ای جزو پروژه‌های ملی محسوب می‌شود چرا که از این دستگاه‌ها به تعداد محدود در کشور وجود دارد. اکنون ما هم از جنبه‌های تشخیصی و هم درمانی این دستگاه بهره‌مند می‌شویم.» به گفته وی، بازسازی کامل بخش عفونی بیمارستان، احداث و تجهیز بخش پزشکی هسته‌ای، بخش سی‌تی اسکن، ساخت و تجهیز آشپزخانه صنعتی در بیمارستان با ظرفیت طبخ 3 هزار و 500 وعده غذایی، کلینیک دندانپزشکی و بخش مراقبت‌های روزانه بستری _دی کر (Day Care)_ برای ارائه خدمات مراقبت‌های کوتاه‌مدت روزانه، شش پروژه جدید اجرا شده در این بیمارستان است.
 
ایران از الگوهای موفق بهداشتی در دنیا است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از الگوهای موفق بهداشتی در جهان است. سازمان جهانی بهداشت همکاری خوبی با ما دارد و آمادگی داریم شیوه‌های آموزش و توانمندسازی مدیران و دانش و آموخته‌ها در زمینه برنامه پزشک خانواده و مراقبت سلامت را به سایر کشورها انتقال دهیم.
به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی در نشست سفرای کشورها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی به مناسبت هفته دولت که با عنوان دیپلماسی سلامت، دستاوردها و همواری‌های بین‌المللی در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: «امروزه سازمان‌های بین‌المللی، آموزش پزشکی ایران را با استانداردهای جهانی می‌سنجند.»
وزیر بهداشت در خصوص گردشگری سلامت هم گفت: «نظام درمانی ایران دارای کیفیت بالایی است و می‌توانیم با در اختیار داشتن پزشکان ماهر همکاری‌هایی را با کشورها انجام دهیم. در بحث گردشگری سلامت، سال گذشته، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار خارجی که مبتلا به بیماری‌های مزمن بودند در ایران درمان شد.»/ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: