کد خبر: ۳۳۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 24
مجید ابهری
وابستگی‌های نسبی و سببی نباید موجب چشم پوشی از خطاها گشته چرا که تحریک اقشار عادی را بدنبال خواهند داشت. اما افراطهای مالی بین برخی از افراد خاص، موجب گسترش ویروس مفتخواری گشته و بیماری خطرناک سود بی‌دشواری را معمول می نماید.
شفا آنلاین>ما مردم هر روز سبک وسلیقه‌ای خاص اتخاذ کرده و شیوه‌ها وروشهای ویژه‌ای دنبال میکنیم. با ورود فضای مجازی به زندگی ما و گسترش اینترنت در ابعاد مختلف، بشر مفهوم پیشرفت و رشد را با تمام ابعاد آن درک نمود. 
از نگاه رفتارشناسی و تحلیل رفتارهای فردی و جمعی، انسان نسبت به داشته‌های خود همواره کم توجه بوده و سعی در فاصله گرفتن از آن‌ها داشته و دارد. انسان دو پا از آینده خود خبر نداشته و همواره با نگاه حرص و آز به روبرو می‌نگرد. تا وقتی خانه نداشته ویا دارای خانه کوچک و نقلی است تمایل به داشتن ویلا و ساختمان لاکچری دارد. و به همین ترتیب مهار امیالش رو به بالا کشیده میشود. ویلا در کنار دریا و کوه و جنگل و داخل و خارج و همینطور صعود اشباع ناپذیر وی در منحنی هستی و دارایی تداوم می‌یابد تا آنجاکه: چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور...هر روز به دنبال برند جدیدی از لباس و مدل نوینی از خودرو است تا آنجا که هیچ چیز سیرش نمی‌کند.
 بسیاری از افرادی که به جاده شوم طمع و مسیر سیاه رشوه و رقابت کشیده شده اند، به قله فنا رسیده اند. اکثریت ما در کتب ابتدایی داستان تخم مرغ دزد و سپس شتر دزد را خوانده ایم؛ آنجا که شیطان در لباس زیبای طمع، فرد را به سیاه چال ذلت کشاند. اما چرا هر روز با چشمانی گرسنه به مال وداشته‌های دیگران خیره میشویم؟ و برای رسیدن به جایگاه مشابه احتمال دست زدن به هر کار زشت و زیبا برایمان وجود دارد؟ در مقابل کاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها تعلل در تصمیم گیری‌ها و ضعف بی‌تصمیمی در سطوح مختلف مدیریت کشور دامنگیر اقشار ضعیف و کم درآمد کشور میگردد. اگر شیوه‌های قاطعانه در مبارزه با فساد، ارتشا و رانت‌خواری تدوین گشته و بدون توجه به جایگاه عاملین به اجرا درآید؛ دیگر هیچ کس به خود جرات چپاول فرهنگی و اقتصادی نخواهد داد.
 وابستگی‌های نسبی و سببی نباید موجب چشم پوشی از خطاها گشته چرا که تحریک اقشار عادی را بدنبال خواهند داشت. اما افراطهای مالی بین برخی از افراد خاص، موجب گسترش ویروس مفتخواری گشته و بیماری خطرناک سود بی‌دشواری را معمول مینماید. برجهای آن چنانی که کمتر میتوان مشابه آن‌ها را حتی در ینگه دنیا مشاهده نمود به الگوهای زندگی اشرافی تبدیل شده و اساس زیاده‌خواهی‌های سرطانی را متداول کرده است. سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در آستانه سال نو جاری بهترین الگوهای رفتاری برای همه نخبگان و فرهیختگان است و با تعبیر و تفسیر زوایای تربیتی و رفتاری، آن‌ها میتوانند سال جاری را مبنای اراده ملی برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی قرار داده و با اتکا به لطف الهی و همدلی و همبستگی گسترده به کاهش و حل مشکلات پیش رو بپردازند. متاسفانه هنوز مجلس حاضر تمام نشده عده‌ای به فکر انتخابات آتی بوده و بدون توجه به دشواریهای پیش روی مردم در جهت تعیین گروههای سیاسی آتی، به تشکیل جناح‌ها و گروه‌ها مشغولند. گرانی در ابعاد مختلف از خودروهای تولید داخل تا افزایش نرخ آذوقه و خواروبار و صعود نجومی اجاره بها و گرانی مسکن باعث ظهور حاشیه نشینان،؛ گورخوابها، خودرو خوابان و اقشار جدید گشته تا آنجا که بازنشستگان و اقشار کم درآمد به فکر چادرنشینی و مهاجرتهای دل آزار هستند. حوزه‌های علمیه همراه با دانشگاهها و مراکز علمی و تخصصی و مراکز نخبه‌پروری باید با تحلیل بیانات رهبری اقدام به یافتن راهبردهای عملی نموده و اجازه ندهند حسرت و اندوه جایگزین نشاط و تعالی فکری و روحی در جامعه گردد. خدای ناکرده اگر امسال نیز ناکامیهای اجتماعی جایگزین رشد و تعالی گردد دیگر امید و اعتماد، به مقولات دست‌نیافتنی در جامعه تبدیل خواهند شد. جناب زاکانی به جای دستیاری رئیس جمهور به امور تهران برسید. گاهی دیدن و شنیدن بعضی از خبرها انسان را به تعجب وحتی سنکوب وادار میکند. اگر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در هر مقوله‌ای کار به اهلش سپرده میشد، این همه زیان و ناکامی به مردم و جامعه تحمیل نمیشد. دهه اول با دفاع از تعهد و بی‌توجهی به تخصص که البته پر بیراه نبود سپری شد. دهه دوم با قبول ضرورت تخصص در کنار تعهد اوضاع کم وبیش سامان گرفت. دهه‌های سوم و چهارم با سامان‌یابی سازمانهای اطلاعاتی و جانفشانی تعدادی از این کبوتران خونین بال کشور و سازمانهای قدرتمند امنیتی به برکت این خون‌های مقدس به جاده سلامت و سعادت افتادند. صدالبته هنوز هم نمی‌توان آسوده خیال از دشمنی‌ها و خیانت‌ها از توطئه‌های منافقان و جاسوسان و ستون پنجم غافل شد. هر روز طرح ونقشه‌ای از اطاقهای فکر ایادی خودفروخته بدست فرزندان متعهد کشور خنثی شده و تا تحقق کامل پروتکل نظام علوی و آرمانهای خمینی کبیر نمی‌توان
آسوده‌خاطر بود. دشمن در هر لباس و باهر ماسک به قصد سنگ‌اندازی در مسیر ما و کند نمودن پیشرفتهای اعجاب‌انگیز فرزندان ما دست به خیانت و جنایت می‌زند. پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی فرزندان ما در تمام رشته‌ها از علوم فضایی تا صنایع دریایی و مهندسی و پزشکی و صنایع نانو دشمنان را به ترس و تخریب کشانده اند. اصلی‌ترین نقطه برای نفوذ و تخریب را میتوان در محورهای زیر جستجو کرد:
الف: واگذاری مشاغل ومسئولیت‌ها به افراد فاقد پیشنیه یا متفاوت با شغل واگذاری اولین واصلی‌ترین نقطه آسیب‌پذیر می‌باشد.
ب: واگذاری چند شغل و مسئولیت به افراد یا یک فرد به بهانه قحط الرجال
ج: کم رنگ نمودن پرسشگری یا مشاغل مختلف.
نکته پایانی اینکه به عنوان یک دانشجوی علوم انسانی و اجتماعی و معلمی با چهل سال سابقه کار و پژوهش در آسیبهای اجتماعی و بیش از چند هزار مقاله و مصاحبه به همه دلسوزان به انقلاب اسلامی اعلام خطر میکنم اعتیاد، طلاق، خودفروشی، همجنس‌گرایی، ازدواج سفید و... خطرناکتر از بمب اتم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: