کد خبر: ۳۳۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 20
بر اساس قانونی در ایالت ایلینویز آمریکا، والدین اینفلوئنسر‌های کودک ملزم به پرداخت غرامت به کودکانشان می‌شوند.
شفا آنلاین>از اول ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) والدین کودکان اینفلوئنسر در ایالت ایلینویز آمریکا ملزم خواهند شد ۵۰ درصد از درآمد یک قطعه محتوا را بر اساس درصد زمانی که کودک در ویدئو نمایش داده می‌شود، در صندوق خاصی برای او کنار بگذارند. 
 
به عنوان مثال، اگر یک کودک در نیمی از یک ویدئو حاضر باشد، باید ۲۵ درصد از وجه را دریافت کند. 
 
به گزارش شفا آنلاین:این قانون بعد از آن تصویب شد که «شریا نالاموتو» نوجوان ۱۶ ساله آمریکایی سال گذشته در نامه‌ای به سناتور «دیو کوهلر» از او خواست تا قوانینی را برای محافظت از اینفلوئنسر‌های جوان در نظر بگیرد. 
 
این قانون حضور افراد زیر سن قانونی در ویدئو‌های آنلاین را ضابطه‌مند می‌کند.
 
«جی بی پریتزکر» فرماندار ایلینویز دیروز با الهام از نامه «نالاموتو» لایحه‌ای را امضا کرد که قانون کار کودکان در این ایالت را اصلاح می‌کند.
 
این قانون به نوجوانان بالای ۱۸ سال اجازه می‌دهد در صورتی که از ویدئو‌های آنان در رسانه‌های اجتماعی برای کسب درآمد استفاده شده، بتوانند علیه والدین خود اقدام قانونی کنند. 
 
سناتور «دیو کوهلر» در این باره به سی‌ ان‌ ان گفت: ما درک می‌کنیم که والدین نیز باید از تولید محتوا درآمد کنند، اما نمی‌خواهیم کودک را فراموش کنیم.
 
«شریا نالاموتو» هم گفت: من می‌دانم که این لایحه کامل نخواهد بود، اما نمی‌خواهم کمال‌گرایی مانع پیشرفت شود، زیرا تدوین مقررات تازه شروع شده و من خوشحالم که به این نقطه رسیده است./صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: