کد خبر: ۳۳۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 13
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی:
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص محاسبه «آزاد» نسخ کاغذی بیمه‌شدگان توضیحاتی مهم ارائه داد.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون برنامه و بودجه سالیانه و ابلاغی شورای عالی بیمه، به داروخانه‌ها و مراکز پاراکیلینیک اجازه داده شده تا نسخ کاغذی را تا سقف ۲۰ درصد بپذیرند می‌گوید: در هیچ شرایطی آزمایشگاه و داروخانه نمی‌تواند نسخه بیمار را به دلیل کاغذی بودن، «آزاد» محاسبه کنند.

به گزارش شفا آنلاین:شهرام غفاری ، با اشاره به اینکه در مواردی که پزشکان نسخ را به دلایلی همچون اختلال در اینترنت یا قطعی برق، به صورت کاغذی می‌نویسند، به داروخانه‌ها و مراکز پاراکیلینیک اجازه داده شده تا نسخ کاغذی را تا سقف ۲۰ درصد بپذیرند، تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه وبودجه سالیانه و ابلاغی شورای عالی بیمه، بیشتر از ۲۰ درصد نسخ دریافتی توسط داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نباید به صورت کاغذی باشد و سازمان تامین اجتماعی نیز این موضوع را به مراکز طرف‌قرارداد ابلاغ و اعلام کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون نیز بیشتر از ۲۰ درصد نسخ دریافتی توسط آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها به صورت کاغذی نبوده است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک در صورتی که نسخ بیمار به صورت کاغذی نوشته شده باشد اجازه دارند نسخه را به صورت آزاد حساب کنند یا خیر؟ افزود: برخی آزمایشگاه‌ها به دلیل اینکه به ۲۰ درصد نسخ کاغذی نرسند از همان ابتدا نسخه کاغذی را قبول نمی‌کنند و از بیمار می‌خواهند پزشک نسخه‌شان را به صورت الکترونیک بنویسد. البته سوالی که داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از قانونگذار دارند این است که این بخش‌ها از کجا بدانند چه زمانی به سقف ۲۰ درصد می‌رسند؟.

غفاری یادآور شد: البته در هیچ شرایطی آزمایشگاه و داروخانه نمی‌تواند نسخه کاغذی بیمار را آزاد محاسبه کند، چراکه این کار خلاف قانون است./ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: