کد خبر: ۳۳۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 11
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد نوعی شراب قرمز احتمالا می‌تواند پیری پوست را متوقف کند.
شفا آنلاین>سلامت> محققان دانشگاه فلوریدا دریافتند خاصیت ارتجاعی و نگهداری آب در پوست زنانی که روزانه دو لیوان شراب انگور موسکادین (نوعی انگور سیاه محلی در آمریکای شمالی) غیرالکلی نوشیدند، نسبت به افرادی که دارونما مصرف کردند، بیشتر شد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر لینزی کریستمن که به همراه دکتر لیوی، استاد شیمی مواد غذایی در دانشگاه فلوریدا، این تحقیق را انجام داده است، می‌گوید: «ما از شراب انگور موسکادین که الکل‌زدایی شده بود، استفاده کردیم. چرا که می‌خواستیم از تاثیر ترکیبات زیستی فعال موجود در شراب به‌ویژه پلی‌فنول‌ها مطلع شویم.»

آنچه باعث پیری پوست می‌شود، از بین رفتن حالت ارتجاعی آن است. در این حالت، پوست طی روند پیری شروع به افتادن می‌کند و شل می‌شود اما نگهداری آب در پوست مانند سدی از آن در برابر این مشکل محافظت می‌کند.

این اولین تحقیقی است که به بررسی تاثیر مصرف شراب غیرالکلی بر سلامت پوست پرداخته است. در این آزمایش، نوشیدنی دارونما پلی‌فنول نداشت.

شرکت‌کنندگان در این آزمایش هر روز به مدت شش هفته، دو لیوان شراب نوشیدند؛ سپس با یک وقفه دو‌هفته‌ای، این روند را به همان ترتیب با نوشیدنی دیگری ادامه دادند. شرایط پوستی و نشانگر‌های التهاب و فشار اکسیداتیو در شروع تحقیق و در پایان هر دوره شش‌هفته‌ای بررسی شد و محققان دریافتند که مصرف شراب انگور موسکادین به میزان قابل‌‌ملاحظه‌ای در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین نگه داشتن آب سطح پوست موثر بود.

دکتر کریستمن توضیح داد: «این تحقیق نشان داد مصرف شش‌هفته‌ای شراب انگور موسکادین بدون الکل برخی مشخصه‌های مرتبط با افزایش سن را بهبود بخشید؛ موادی نظیر خاصیت ارتجاعی پوست و عملکرد آن. به نظر می‌رسد که کاهش التهاب و فشار اکسیداتیو در این موضوع دخیل بوده‌اند.»

نتیجه این تحقیقات در نشست سالانه تغذیه ۲۰۲۳ بوستون ارائه شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: