کد خبر: ۳۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 01
در برنامه نبض و با حضوركارشناس ها و نمايندگان سازمان نظام پزشکی بررسي شد:
شفا آنلاین- كارشناس ها و مسولان شركت كننده در برنامه نبض شبکه خبر به تشريح عملکرد سازمان نظام پزشکی ونقاط ضعف و قوت اين سازمان دردوره مديريت يكساله پرداختند.
به گزارش شفا آنلاین در بخش نخست این بحث، دکتر محمود فاضل- نائب رئیس سازمان نظام پزشکی کشور- در پاسخ به این سوال که میزان رضایتمندی اعضای نظام پزشکی از جمیع اعضا نظیر گروه های مختلف درمان و پزشکان از عملکرد نظام پزشکی کشور چند در صد است، گفت: ازآنجا كه هیچ کار مبتنی بر آمار در این راستا انجام نشده است میزان درصد رضایتمندی نیز مشخص نیست.

وی ادامه داد: اما بر اساس ارتباط ما با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی و سایر اعضای غیر از هیئت مدیره و طی جلسات برگزارشده در شورای هماهنگی نظام پزشکی استان ها، حدس میزنم میزان رضایتمندی که کیفی می باشد نه کمی روز به روز در حال افزایش است.

فاضل خاطرنشان کرد: البته این امر ما را به جدیت وا می دارد که همچنان به فعالیت های خودمان و ترسیم چشم اندازهای مناسب نیز اقدام نمائیم.

در ادامه این گفتگو، دکتر حسین قشلاقی، عضو شورای عالي سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: بر اساس برداشتم از 4 سالی که به عنوان بازرس سازمان نظام پزشکی عمل کردم و بازخوردی که در مجمع عمومی سازمان تشکیل شد؛ میزان رضایتمندی رو به افزایش است.

همچنین دکتر علی یزدانی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران در خصوص این بحث پاسخ داد: اگر به نمایندگی از دندانپزشکان و از آن طرف این میز بخواهم پاسخ دهم؛ می گویم تصورم از نظام پزشکی برای من فقط یک طرح ترافیک است که با گریه و التماس باید برای تهران بگیرم؛ همچنین هنگام تمدید پروانه به آنجا می روم و دیگر کاری با این سازمان ندارم.

وی افزود: آماری هم از میزان رضایتمندی از عملکرد این سازمان در دست نیست؛ بنابراین نمی توانم در این باره یک چیزی در هوا بگویم.

درادامه مجری برنامه ،گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان قدیمی ترین سازمان صنفی کشور است اما هنوز حتی یک رقم از ارقام مربوط به گذشته نداریم.

در ادامه گفتگو، دکتر داریوش طاهرخانی، رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان و عضو شورای عالي سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: این که خود افراد از عملکردشان راضی باشند کفایت نمی کند، یعنی افرادی که حرکات سازمان نظام پزشکی به صورت مستقیم در کار یا زندگی آنها تأثیر گذار است( مردم و جامعه پزشکی) باید پاسخ دهند.

وی بیان کرد: طبق قانون، هر شهری که دارای بیش از 100 عضو از جامعه پزشکی باشد؛ می تواند سازمان نظام پزشکی مستقلی داشته باشد. تهران بزرگ نيزبه واسطه این که تعداد اعضایش بیشتر از این عدد است طبق قانون هویت خاص خودش را دارد و هیچ مرجعی نمی تواند منکر وجود سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ باشد.

طاهرخانی تأکید کرد: هر چند ما امروز شاهدیم که افراد و جریاناتی که فکر می کنند در انتخابات نظام پزشکی کشور کاری انجام داده اند و در نتیجه انتخابات تأثیر گذار بودند به واسطه سهم خواهی خود و این که می بینند تفکیک سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از نظام پزشکی کل نیز امکان دارد با منافع آنها تعارض یابد سنگ اندازي هایی می کنند.

وی گفت: دکتر زالی- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور-بايد جایگاه و هویت واقعی خودش را در سازمان نظام پزشکی داشته باشد و به جای مشغول بودن به کارهای اجرایی نظام پزشکی تهران بزرگ به مسايل مربوط به كل کشور بپردازد.


به گزارش شفا آنلاین دکتر محمود فاضل، نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که چرا سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ  تا کنون مستقل نشده و شکل نگرفته است؟ گفت: سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ یکی از هیئت مدیره هایی است که در سطح کشور این حق را دارد که صاحب یک مسکن و صاحب تصمیم گیری باشد؛ حال اگر این اتفاق تا الان عملی نشده است تمام دلایلش مربوط به این یک سالی که دوستان و مدیران جدید تشریف آورده اند؛ نیست.

وی ادامه داد: از قدیم نظام پزشکی تهران به هیچ عنوان مستقل نبوده است؛ استدلال من به عدم تفکیک سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از کل کشور نیست.چراکه  ریاست کل و معاونین مربوطه مقدمات این کار را برای اولین بار در همین دوره انجام می دهند؛ البته این کارتأخیر دارد که باید در آن تسریع کرد.

فاضل، جامعه پزشکی در هر رشته ای را جزء بهترین و بزرگترین سرمایه های  اجتماعی در تمام دنیا دانست و خاطرنشان کرد: لذا به همین قاعده باید نگاه توسعه پایدار بر ملاحظات سخنی قائل شویم.

در ادامه این گفتگو، دکتر حسین قشلاقی- عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور- تصریح کرد: دکتر زالی- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور- به تفکیک و جداسازی نظام پزشکی تهران بزرگ از کل کشور علاقه دارد اما مسئله اصلی نداشتن اعتبار و بودجه خاص این سازمان است.

وی افزود: زمانی که نظام پزشکی کشور به عنوان متولی اداره کردن تمام نظام پزشکی های کل کشور به علت فقدان منابع مالی و اعتباری توان ایستادن روی پاهایش را نداشته باشد مطمئنأ شهرستان های دیگر هم متضرر خواهند شد.

درهمین موقع  مجری برنامه نبض خطاب به دکتر قشلاقی گفت: بنابراین پزشکان تهران باید مخارج و اعتبارات مالی نظام پزشکی کل کشور را تأمین کنند. که قشلاقی گفت: نه. مجری گفت:اما مفهوم همین است. وی سپس از دکتر داریوش طاهرخانی - رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور پرسید که آیا نظام پزشکی تاکستان بودجه ای به کل کشور می دهد؟

وی نیز پاسخ داد: علت بیشتر جلوه پیدا کردن تفکیک نظام پزشکی تهران بزرگ از کل کشور در این دوره مدیریت؛ این است که دکتر پیوندی به عنوان رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ و دکتر زالی به عنوان رئیس نظام پزشکی کشور نیز تعیین شده اند که این امر احساس نیاز به تفکیک این دو سازمان را بیشتر نمود می دهد.

وی افزود: قرار نیست که رئیس کل و تیم اجرایی برای نظام پزشکی کشور از حق عضویت تهران بزرگ استفاده کنند، بلکه طبق قانون باید دنبال منابع پایدار برای سازمان نظام پزشکی کشور باشند؛ این جمله برای من غیر قابل پذیرش است؛ واقعیت است اما درد آور و غیر قابل پذیرش که بیشترین خدمات این ساختمان 5 طبقه واقع در خیابان شانزدهم امیرآباد شمالی به استان تهران ارائه می شود در حالی که من از رئیس کل انتظار دارم به داد من برسد!

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نظام پزشکی های کشور برای پرداخت حقوق کارمندان واجاره محل با مشکل مواجه اند، برخی اصلأ محل ندارند، طی یک سال اخیر کسی به داد ما نرسیده است.

در ادامه گفتگو دکتر علی یزدانی- عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ- در این باره اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که قانون نظام پزشکی  احتیاج به بازنگری دارد، زیرا چوبی که می خوریم ناشی از همین قانون است.

به گفته وی این قانون از پایه غلط است، با افزایش پزشکان به زودی به جای 197نظام پزشکی درسطح کشور تا 297 نظام پزشکی خواهیم داشت؛ متأسفانه در بسیاری از شهرها سازمان های نظام پزشکی حتی اتاق ندارند، بودجه ندارند و...


به گزارش شفا آنلاین دکتر علی یزدانی- عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران در پاسخ به این سوال فرضی که اگر سازمان نظام پزشکی وجود نداشت، چه می شد، آیا مشکلات موجود حل می شد؛ گفت: نه باقی می ماند. ومجری گفت: یعنی الان حل شده؟

وی ادامه داد: نمی توانیم بگوئیم سازمان نظام پزشکی بدون منفعت و غیر مصرف است، این ظالمانه است، نباید بی رحمانه مقایسه کنیم .در واقع وحشت ما در سازمان نظام پزشکی یا هر سازمان صنفی دیگر این است که افرادی بیایند و بخواهند از این سازمان برای خودشان نامی درست کنند.

یزدانی با اعلام تأسف و بیان عذر خواهی از دندانپزشکان تهران خاطرنشان کرد: من را به نماینده دندانپزشکان تهران در سازمان نظام پزشکی کشور تبدیل کرده اند اما من یک آدم کاملأ منفعلم که 2 کار دارم، آن هم اگر ماهی یکبار بشود!

وی افزود: یک بار به صرف چای و شیرینی می روم و گفته می شود که شیرینی امروز بهتر از دیروز بود، پرتقال هم نبوده به جای آن هلو آمده، خب بد نیست...

وی تأکید کرد: بعد در ماه 2 بار هم می رویم هیئت بدوی، که آنجا خوشبختانه به علت قسمت انتظامی مسئله حقوق بیماران مطرح است که این موضوع خوب در حال انجام می باشد و غیر از آن من منفعلم.

یزدانی با اشاره به این که ما یکسری آدم فداکار می خواهیم؛ گفت: ما در سازمان نظام پزشکی نمونه های این چنینی داشته ایم که زندگیشان را گذاشته اند و واقعأ زحمت کشیده اند، متأسفانه من در شورای عالی و مجمعی که تشکیل شد، نبودم و نیستم اما از شنیدن اخبارش خوشحال شدم ؛ حس کردم مجمع در مقابل برخی حرکات ایستاده است.

وی با تأکید بر این که سازمان نظام پزشکی یک جای انتخابی است نه انتصابی، اظهار کرد: افراد منتخب بر اساس اعتمادی که به آنها شده انتخاب شده اند پس باید کار انجام دهندو همگی علاقمندند کار انجام دهند، من با سازمان مخالف نیستم، برای سازمان دلم هم می سوزد. اما صحبت من این است که یکسری افرادی که واقعأ علاقه نشان دادند خوب اند و هیچ ایرادی نمی شود ازآنها گرفت.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران یادآور شد: 5 معاون در سازمان هستند که تنها یک نفر از آنها انتخاب شده و بقیه نیز انتسابی اند، چرا باید این گونه باشد؟

وی تأکید کرد: نظام پزشکی جایی است که باید کار پزشکان را پیش ببرد اما متأسفانه در مملکت ما بدون آشنا کاری انجام نمی شود.

در ادامه مجری برنامه خطاب به دکتر داریوش طاهرخانی رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: طبق گفته دکتر یزدانی سازمان نظام پزشکی یک سازمان صنفی انتخابی است. حال اگر بخواهیم اعتبار این انتخابات را بسنجیم قاعدتأ میزان مشارکت در انتخابات یک سنگ محک خیلی قوی است که اعتبار این انتخابات را وزن می دهیم. همیشه این نقد را به همکاران و اعضای سازمان نظام پزشکی می کنم که ما جمعیت بالایی داریم و مشارکت در انتخابات متاسفانه بسیار بسیار پائین. به نظر شما شاید یکی از دلایلی که سازمان نظام پزشکی منفعلانه عمل می کند و از ظرفیت های خودش نمی تواند استفاده کند ناشی از حمایت های پائین ما از اعضای سازمان نظام پزشکی است؟

طاهرخانی پاسخ داد: در هر سازمان صنفی یا هر فرآیند انتخابی، اگر شخص منتخب از پشتوانه آراء محکمی برخوردار باشد میزان نفوذش در دستگاه های مرتبط بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در انتخابات هیئت مدیره تهران در دوره اخیر ، تعداد آراء نفر اول از نفر دوم؛ سوم و اگر اشتباه نکنم نفر چهارم دوره قبل نیزکمتر بود. و این امر حاکی از این است که میزان اعتماد جامعه پزشکی به نظام صنفی نیازمند یک بازنگری می باشد.

این پزشک عمومی با اشاره به این که در ادوار گذشته در سازمان نظام پزشکی بزرگان زیادی داشته ایم، ادامه داد: شاید امروز در سازمان نظام پزشکی این خلأ بیشتر خود را نشان دهد و شاید پیش نرفتن کارها حاکی از همین موضوع است. یعنی افراد شاخص نظام سلامت کشور کمتر در رکن اجرایی و سایر ارکان نظام پزشکی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: دکتر پیوندی- رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ- خواهان استقلال تهران بزرگ هستند اما می خواهند در یک فرآیند کاملأ مسالمت آمیز انجام شود بدون هیچ گونه تنشی؛ این موضوع آنقدر هم بغرنج و پیچیده نیست که بخواهد اینقدر طول بکشد.

طاهرخانی افزود: برای نمونه صدور پروانه ها ، آقای دکتر زالی- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور- می تواند آن را در اختیار دکتر پیوندی قرار دهد تا با امضای وی صادر شود كه البته فرآیند پیچیده ای هم نیست.

وی یادآور شد: اما همانطور که عرض کردم یکسری از افراد دنبال مسائل حاشیه ای هستند و امکان دارد که احساس کنند با تفکیک نظام پزشکی تهران بزرگ از نظام پزشکی کل کشور، منافع آنان تحت تعارض قرار می گیرد وگرنه سازمان برای ادامه کارش باید به دنبال منابع پایدار باشد و این موضع در قانون پیش بینی شده است.

وی گفت: دکتر قشلاقی رئیس هیئت مدیره صندوق تعاون و رفاه هستند, این صندوق برای همین کار پیش بینی شده؛ باید به دنبال در آمدزایی برای سازمان نظام پزشکی باشیم؛ قرار نیست از حق عضویت همکاران تهران این ارتزاق صورت بگیرد این امر خیلی بد و باعث تأسف است.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان خاطرنشان کرد: یکی از چالش هایی که رئیس رکن اجرایی برای سازمان نظام پزشکی، مطرح کرده، این است که گفته اند ، 60 نفر از پرسنل سازمان نظام پزشکی در آخر دوره قبل در خصوص ارتباط استخدامی با سازمان ،تبدیل وضعیت شده اند یعنی آنها استخدام رسمی سازمان شده اند.

وی تأکید کرد: در صورتی که در هر سازمانی نیروی انسانی هویت و سرمایه آن سازمان است، این سازمان باید برای ارتقا همین نیروها سیستمی را در سازمان تعریف می کرد، و زمینه انتصاب های بالاتر برای کارکنان را فراهم می نمود و مدیران را از همین سیستم و از میان کارکنان انتخاب می کرد ، به جای اینکه یکسری افراد به صورت میهمان و بعضا غیر منتخب در این فرآیند قرار بگیرند.

وی اضافه کرد:این شیوه و نگرش باعث می شود اضافه کار و کارانه پرسنل که از سال های سال حتی از زمانی که من هنوز پزشک نشده بودم در این سازمان استخوان خرد کرده اند، حالا باید کم شود.

در ادامه این گفتگو، دکتر محمود فاضل- نائب رئیس شوراي عالي نظام پزشکی- کشور اظهار کرد: باید گفت اگر آب نباشد ماهی چه کار می کند؟ نقش بازدارنده ای که سازمان نظام پزشکی در کل شهرستان ها دارد را دیده ایم، اگر این سازمان نباشد آیا ممکن است این همه آئین نامه ها؛ قوانین و رفتارهای خوب بهینه شوند؟

درادامه مجری خطاب به دکتر حسین قشلاقی- عضو شورای عالي سازمان نظام پزشکی کشور- گفت: اشاره شد که از بین معاونین کل سازمان نظام پزشکی 4 معاون غیر منتخب اند، شما فرمودید محدودیت منابع مالی دارید، قاعدتأ اعضای غیر منتخب حقوق های آنچنانی هم می خواهند؛ به نظر نمی آيد که خیلی انسانی باشد از محل حق عضویت اعضای پزشکی و گروه های درمان اعضای نظام پزشکی این حق عضویت دریافت شود؛ نظر شما در این باره چیست؟

وی پاسخ داد: این که پروانه مطب را عزیزانی که در تهران هستند از سازمان مرکزی بگیرند چه ایرادی دارد؟ اگر منابعی که از تهران بزرگ جدا شود و برود در ساختمانی که سطح و جایگاه آن پائین تر باشد خدمات ارائه دهد بهتر است یا در ساختمان موجودی که حداقل در حد کلاس یک پزشک، مراجعه کننده یا حتی بیمار باشد؟

در این موقع مجری گفت: پس شما الان مخالفت خود را با تفکیک سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از نظام پزشکی کل کشور اعلام کردید؟ قشلاقی پاسخ داد: نه اصلأ اینطور نیست، این حقی است که دکتر پیوندی باید آن را بنویسد، بگوید و دفاع کند و راهکار آن در شورای معاونین و شورای عالی ومجمع است.

قشلاقی در خصوص معاونین غیرانتخابی گفت: فکر می کنم این کم لطفی در حق دکتر زالی و دوستان دیگر است، به صراحت ایمان دارم و یقینأ فیش های حقوقی آنها را دیده ام، بر اساس مصوبه شورای عالی عمل می کنند و معاونین سازمان بر اساس چارت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تهران حقوق می گیرند؛ یعنی 5 میلیون و 700 هزار تومان...


به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی یزدانی- عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران- گفت: دکتر قشلاقی درمجمع عمومی و شورایعالی تشریف دارند ، بنده که درمجمع وشورا نیستم؛ خبر دیگری هم ندارم؛ اهل لابی های محرمانه نظام پزشکی هم نیستم؛ شب هم با کسی به صرف چای و قهوه نمی روم، پشت سر کسی هم نمی خواهم حرف بزنم،گوشی تلفن هم دستم نیست؛ هیچ خبری از سازمان نظام پزشکی به علی یزدانی به عنوان نماینده دندانپزشکان تهران در این سازمان نمی رسد.

وی ادامه داد: من این را به که باید بگویم؟ اصلأ فرض که همه چیز سازمان عالی است؛ ایرادی نمی گیرم؛ من به عنوان نماینده دندانپزشکان تهران چه خبری دارم؟ سمینار دندانپزشکی برگزار می شود من نمی دانم چه خبر است؟ این چه دلیلی دارد؟ عنوان می کنند من با نقشه آمده ام .نه من بدون نقشه آمده ام حرفم را بزنم؛ حرف من این است همه چیز را در دست انداز نیاندازیم. من از طرف وزیر بهداشت در شورایعالی دندانپزشکی هستم اما با وجود برگزیدگان و منتخبین دندانپزشک در سراسر کشور ، نظام پزشکی یک فرد غیر منتخب را که ارتباطی هم با نظام پزشکی ندارد ، بعنوان نماینده نظام پزشکی معرفی کرده است که حتی از این موضوع من بعنوان نماینده دندانپزشکان خبر نداشتم!!

یزدانی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت بودجه را درست کرد و زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی رایگان شد، پس ما برنامه می خواهیم، سازمان نظام پزشکی باید یک برنامه درست داشته باشد. چرا میگوئیم سازمان نظام پزشکی تهران از مرکز جدا شود؟

در این میان مجری برنامهخطاب به یزدانی گفت: شما مطالبه ای نکرده اید که این جدا سازی تحقق یابد؟

وی پاسخ داد: طی جلساتی که برگزار می شود دکتر زالی- رئیس سازمان ظام پزشکی کشور- حضور دارد.اما مشکل ما مالی است؛ مدت 4 ماهه كه قرار است یک طبقه از ساختمان خالی شود تا سازمان نظام پزشکی تهران آغاز به کار کند اما هنوز هیچ خبری از این چیزها نیست.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران افزود: دلم می خواهد وقتی یک عده ای من را انتخاب کرده اند یک تأثیری آنجا بگذارم.

در ادامه این گفتگو دکتر داریوش طاهرخانی- رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان و عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور- گفت: شورای عالی یا هر مرجع دیگر نمی تواند بالاتر از قانونی باشد که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است.

وی با اشاره به این که جایگاه سازمان نظام پزشکی تهران در قانون کاملأ مشخص است، افزود:براي جدايي واستقلال نظام پزشكي تهران اصلأ نیازی به کسب اجازه از شورای عالی یا رئیس کل و یا فرد دیگری نيست؛ کاملأ مشخص و شفاف است پس این که آنها بخواهند مکاتبه ای برای کسب مجوز بکنند محمل قانونی ندارد.

این پزشک عمومی اظهار داشت: البته درست است که شورای عالی یکسری اختیاراتی برای نظارت بر هیئت مدیره شهرستان ها دارد اما این اختیار به معنای آن نیست که موارد مصرح در قانون باید با تایید شورا محمل اجرا پیدا کنند.اولین بازرس سازمان نظام پزشکی بعد از این که قانون جدید تشکیل شد بنده و 2 تن از دوستان بزرگوارم بوديم؛ هیچ فشاری هم روی ما نبود، اما به حق و انصاف گزارشی که بازرسان دراین دوره دادند خیلی خوب بود.

وی تأکید کرد: پروژه سیمرغ اقدسیه را از الف تا ی در مجمع شفاف سازی کردند، لیست مالیاتی که بنده در خصوص آن ابهام داشتم، طرح موضوع شد.وآن لیست کسانی است که با معرفی سازمان نباید رشد مالیاتی داشته باشند، یعنی همان مالیات سال قبلشان از آنها پذیرفته شود، به دلیل این که مریض اند یا توان کار کردن نداشته اند و... .

طاهرخانی بیان کرد: دکتر زالی پشت تریبون در حضور نمایندگان جامعه پزشکی کشور و میهمانان حاضر ، از یکی از مسوولان فعلی نظام سلامت کشور که سالها عضو شورایعالی نظام پزشکی نیز بودهاند، نام بردند که در آن لیست قرار داشته اند و در دفاع از این موضوع گفتند که در خصوص ایشان از این تسهیلات استفاده نشده و مالیاتشان را پرداخته اند . هرچند سازمان امورمالیاتی مکلف بوده است تا با بررسی کامل و در صورت تایید شرایط افراد ، حسب قانون و مقررات اقدام نماید و براساس وظایف قانونیش عمل کرده است ، اما فلسفه این که ایشان در آن لیست قرار گرفته اندو از طرف نظام پزشکی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند ، اشتباه بوده است زیرا باید فرد بیمار باشد یا مطبش تعطیل باشد و...

در ادامه این گفتگو دکتر محمود فاضل- نائب رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: موضوعاتی مانند معاونین باید در مجمع عمومی سازمان بررسی شود، اگر اختلافی بدون نتیجه حاصل شد باید در مجمع عمومی سازمان که بالاترین رکن سازمان هست نیز مطرح شود.

وی افزود: موضوع پروژه ساخت ساختمان اقدسیه که سیمرغ نامگذاری شده بود مدت ها توسط رئیس کل سازمان برگزیده شده بود که به این سمت هم رفت.

درادامه این گفتگو دکتر حسین قشلاقی- عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به این که امروزه دردنیا اکثر ملت ها به مفاخر گذشته نیز توجه ویژه ای دارند و از این فضا بهره برداری می کنند،گفت: مفاخری مانند شیخ الرئیس ابو علی سینا، بهتر بود در این برنامه به بهانه روز پزشک به علت نامگذاری روز پزشک مصادف با سالروز ولادت ابوعلی سینا و همچنین این که گروه هدفی که صنف اند باید چه کارهایی انجام دهند، پرداخته می شد.

در این میان مجری برنامه خطاب به قشلاقی گفت: برنامه نبض سیاست های خاص خودش را دارد؛ در سایر برنامه های صدا و سیما به روز پزشک می پردازند.

در ادامه دکتر یزدانی خاطرنشان کرد: پزشکان این مملکت گروهی اند که واقعأ خدوم اند و بار پزشکی مملکت را در هر شرایطی از اول انقلاب تاکنون به دوش کشیده اند و اگر چالشی در این باره پیش می آید به خاطراین است که به حق آنها به اندازه کافی ضربه می خورد.

وی یادآور شد: دو دوست تعمیرکار ماشین دارم که می گفتند در تهران 250 عدد اتومبیل لامبورگینی و پنج هزار و 500 پورشه وجود دارد، حال آمار بگیرید که کدام پزشکان از این قبیل اتومبیل ها سوار می شوند؟ بنابراین یادتان باشد پزشکان طبقه خدمتکارند.

در بخش پایانی این برنامه طاهرخانی گفت: هر چند دکتر قشلاقی از دیدن من خوشحال نشدند اما من از دیدن 3 همکار بزرگوارم در این استودیو خیلی خوشحال شدم .

* مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز * ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست*

تهيه و تنظيم :شبنم طاهري




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
آقا برخی پزشکان فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: