کد خبر: ۳۳۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 09
نماینده مجلس:
بحران‌ های معیشتی از تریبون مجلس نیز به گوش می‌رسند. چند روز قبل بود که بحث گرانی مرغ در مجلس پا باز کرد، اما کماکان خبری از بهبود اوضاع نیست.
شفا آنلاین>سعیدی درباره تاثیر تورم بر زندگی نمایندگان مجلس گفت: به هر حال نمایندگان نیز از مردم هستند و جدا از آن‌ها زندگی نمی‌کنند. اینکه چرا باز هم با تمام این وضعیت علی رغم اینکه مجلس عنوان انقلابی دارد و دولت نیز عنوان محرومین را دارد، روز به روز مشکلات معیشتی مردم بیشتر می‌شود جای سوال است. الان مردم از ما هیچ توجهیی را نمی‌پذیرند. مردم به صراحت می‌گویند شما اگر واقعا منتقد یک موضوع بودید چرا از اختیارات نظارتی خود استفاده نکردید.

به گزارش شفا آنلاین:بحران‌های معیشتی از تریبون مجلس نیز به گوش می‌رسند. چند روز قبل بود که بحث گرانی مرغ در مجلس پا باز کرد، اما کماکان خبری از بهبود اوضاع نیست. دولت رئیسی مدعی بود با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تغییر چندانی در قیمت‌ها اتفاق نخواهد افتاد و تغییرات نسبی نیز با کالابرگ الکترونیک مدیریت خواهند شد، اتفاقی که هیچگاه در سطح عمومی رخ نداد.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره کاهش کیفیت معیشتی مردم و نقش دولت و مجلس در این زمینه به «انتخاب» گفت: شما عنایت دارید که علی‌رغم تمام اقداماتی که انجام شده واقعا در حوزه‌های معیشتی روز به روز با چالش‌های بیشتر مواجه هستیم. من نمی‌خواهم دستاورد‌ها را زیرسوال ببرم، اما وقتی ۲۸ میلیون نفر زیر خط فقر قرار گرفته‌اند، این یعنی یک فاجعه رخ داده است. وقتی این اتفاق می‌افتد باید اولویت تمام دست اندرکاران کشور توجه به مسئله معیشت باشد. در حالیکه متاسفانه شما می‌بینید به تعبیر رئیس کمیسیون بهداشت، الان دیگر سفره مردم کوچک نشده بلکه کلا سفره جمع شده است. متاسفانه اقدامات مجلس و بخش‌های نظارتی آن نیز ره به جایی نبرده‌اند.

او افزود: بعد از حذف ارز ترجیحی مجلس اعلام کرد که دولت مکلف است سبد مورد نیاز خانوار‌ها را در بستر کالابرگ الکترونیک و با قیمت شهریور ۱۴۰۰ بدهد، اما این اتفاق هرگز انجام نشد. مجلس واکنشی را که باید در مقابل دولت نشان دهد را نشان نداد. الان مرغ از سفره مردم پرواز کرده است. قیمت دیروز که در برخی از نقاط تهران دیدیدم ۱۲۰ هزار تومان بود در حالیکه دولت تعهد کرده بود با حذف ارز ترجیحی و مردمی سازی یارانه‌ها و تعیین قیمت نهاده‌های دامی با قیمت آزاد غیرممکن است مرغ بیشتر از ۶۰ هزار تومان برود، اما الان چه قیمتی دارد؟ امروز عنوان شده که ۱۵ استان قیمت نان را ۴۰ درصد افزایش داده اند. در چنین شرایط گفتن از اجرا مصوبه‌ها برای مردم کافی نیست. در این راستا دولت و مجلس نمره قابل قبولی از مردم دریافت نکرده‌اند و باید در مقابل خداوند پاسخگو باشیم.

وی در ادامه درباره وضعیت معیشتی در استان‌های کم‌درآمد مانند سیستان و بلوچستان اشاره کرد: در سیستان و بلوچستان که ساختار‌های توسعه‌ای کمتر و چالش‌های معیشتی بیشتر هستند، شاهد هستیم که عمده مردم تحت پوشش نهاد‌های انقلابی مانند کمیته امداد قرار گرفته‌اند و ازآنجاییکه هیچ زیرساخت اشتغالی آنچنانی هم وجود ندارد مشخصا بیشترین اثر را در معیشت مردم گذاشته است. مشکلات مردم در تامین سوخت را هم شاهد هستیم و روز به روز مردم را بیشتر نگران کرده است. توجهی که در این دولت به ارتقاع سطح روابط با کشور‌های همسایه وجود داشته مقداری بازارچه‌های مرزی را گسترش داده، اما مشخصا در استان سیستان و بلوچستان بیشترین چالش‌های معیشتی را شاهد هستیم. سرانه مصرف گوشت و مرغ در استان سیستان و بلوچستان به پایین‌تر حد خود و به تعبیری به کمتر از ۳ کیلو رسیده است. من امیدوارم از آمارسازی‌ها پرهیز شود. گا‌ها آمار‌هایی را عزیزان مطرح می‌کنند که احساس می‌کنم شاید در مورد کشور دیگری صحبت می‌کنند. روز به روز حال مردم در این زمینه‌ها بدتر می‌شود.

سعیدی درباره تاثیر تورم بر زندگی نمایندگان مجلس گفت: به هر حال نمایندگان نیز از مردم هستند و جدا از آن‌ها زندگی نمی‌کنند. اینکه چرا باز هم با تمام این وضعیت علی رغم اینکه مجلس عنوان انقلابی دارد و دولت نیز عنوان محرومین را دارد، روز به روز مشکلات معیشتی مردم بیشتر می‌شود جای سوال است. الان مردم از ما هیچ توجهیی را نمی‌پذیرند. مردم به صراحت می‌گویند شما اگر واقعا منتقد یک موضوع بودید چرا از اختیارات نظارتی خود استفاده نکردید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: