کد خبر: ۳۳۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 08
متاسفانه وزارت بهداشت دولت قبلی قرارداد کاری ۸۹ روزه را با پرستاران شجاع و از خود گذشته منعقد کرد و پس از رد شدن از پیک کرونا و کاهش مرگ و میر و بستری کرونا با این پرستاران قطع همکاری کرد.
شفا آنلاین>در دوران پیک کرونا و فشار چند برابری به کادر درمان در دولت قبلی ،وزارت بهداشت برای شرایط همه گیری و ابتلا و بعضا فوت بیماران کرونایی چاره ای نداشت مگر اینکه از پرستاران خانه نشین و بیکار کمک بگیرد.پرستاری که هیچ رابطه استخدامی با وزارت بهداست نداشت در روزگاری که کرونا از کادر درمان قربانی میگرفت فداکاری کرد و به کمک مردم و کادر درمان و وزارت بهداشت آمد.پرستاری که اکثرا پدر و مادر سالمند با بیماری های مزمن دیابت و فشار خون داشت و میدانست در صورت ابتلای سالمندان خانواده خود به کرونا،احتمال مرگ آنها در اثر کرونا بیشتر است اما فداکاری کرد و به کمک دولت و ملت آمد. و حتی از،خانواده خود به دلیل سرایت به کرونا فوتی داد.دولت قبلی چه‌کاری کرد؟ با این پرستاران جان بر کف قرار داد ۸۹ روزه بست.
قرارداد کاری ۸۹ روزه چیست؟
قرارداد کاری ۸۹ روزه، یکی از انواع قراردادهای کاری است. همانطور که از نام این قرارداد مشخص است، مدت زمان این قرارداد ۸۹ روز یعنی معادل با ۳ ماه است. پس از به پایان رسیدن مدت زمان این قرارداد، کارفرما می‌تواند راجع به عقد قرارداد جدید یا عدم همکاری مجدد با پرسنل خود تصمیم‌گیری نماید.
متاسفانه وزارت بهداشت دولت قبلی این قرارداد کاری موقت را با این پرستاران شجاع و از خود گذشته منعقد کرد و پس از رد شدن از پیک کرونا و کاهش مرگ و میر و بستری کرونا با این پرستاران قطع همکاری کرد.
طبق اعلام جراید و خبرگزاری های کشور وزارت بهداشت برای جایگزینی کادر درمان بازنشسته خود،طی دو ماه آینده آزمون استخدامی دارد.ما شاهد بودیم دولت قبلی در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹ امتیازی عددی را به پرستاران ۸۹ روزه پیک کرونا اختصاص داد.
درخواست من از وزارت بهداشت این است که اگر میخواهد گوشه ای،از ایثارگری و زحمات این پرستاران مظلوم ۸۹ روزه را جبران کند، امتیاز پرستاران دوران کرونا را حداقل ۵۰ درصد امتیاز کل آزمون کتبی محاسبه کند.و بین پرستاران بخش کرونای دولتی و خصوصی هم در این امتیاز فرقی نگذارد.
ویروس کرونا بین بیمارستان خصوصی و دولتی در ابتلا و کشتار فرقی نمی‌گذاشت و ما هم نباید فداکاری پرستاران را فقط دربخش دولتی تعریف کنیم.نکته پایانی،اینکه پرستاران ۸۹ روزه دوران اوج کرونا از جان شیرین خود گذشتند و مردم و دولت را تنها نگذاشتند،کوچکترین قدرشناسی دولت از،این پرستاران ایثارگر،جذب و استخدام این پرستاران است. 
در پایان این نکته را گوشزد میکنم بیماری عفونی مخصوصا تنفسی همیشه در ادوار مختلف اپیدمی و همه گیری داشته و خواهد داشت و این پرستاران فداکار در هر دوره تاریخ پیدا میشوند که از جان خود برای نجات بیماران بگذرند برخوردی که دولتمردان با این پرستاران میکنند هم در تاریخ خواهد ماند.چه خوش است که نام نیکی از ما در تاریخ بماند. دکتر علیرضا شمس طالقانی/آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: