کد خبر: ۳۳۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 05
انتظار می‌رود با پوشش بیمه رایگان روستاییان، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و نیز 5 دهک اول درآمدی جامعه، تعداد افراد بیمه‌نشده در کشور کاهش یابد.
شفا آنلاین>سلامت>سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تحقق عدالت در سلامت و با رویکرد مشارکت بیمه‌شدگان در تامین منابع بر اساس توان مالی و بهره‌مندی از خدمات و نوع نیاز اقدام به بازنگری آیین‌نامه وسع در دولت نمود که در این راستا بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از سه دهک به 5 دهک افزایش یافتند و رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتند.
به گزارش شفا آنلاین:لازم به ذکر است بر اساس تخفیف درنظر گرفته‌شده میزان مشارکت بیمه‌شدگان در سایر دهک‌ها نیز به صورت پلکانی تعریف شده و نسبت به قبل کاهش یافته است.
انتظار می‌رود با پوشش بیمه رایگان روستاییان، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و نیز 5 دهک اول درآمدی جامعه، تعداد افراد بیمه‌نشده در کشور کاهش یابد. همچنین در راستای بهره‌مندی بیشتر نیازمندان این سازمان اقدام به تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج  نمود تا هزینه‌های درمانی در این گروه از بیماران را نیز کاهش دهد.
از سوی دیگر فرانشیز خدمات بستری و سرپایی دهک‌های پایین جامعه نیز با تصویب هیئت دولت و در راستای بهره‌مندی بیشتر از خدمات درمانی کاهش یافته است؛ بنابراین در این خصوص می‌توان ادعا کرد هدفمندی یارانه‌های درمان با نشان‌دار کردن دهک‌های پایین جامعه در حوزه سلامت نسبت به قبل افزایش یافته است. /خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: