کد خبر: ۳۲۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 02
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به تعارف ایمان از منظر قرآن، بیان کرد: بعضی از آدم‌ها در جامعه ایمان عاریتی و قرضی دارند ایمانی که قلبی و باور درونی نیست.

شفا آنلاین>مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه تزلزل فکری خطر بزرگ جامعه امروز است، گفت: اشتباه یک فرد را نباید پای دین و قرآن نوشت.

به گزارش شفا آنلاین:حجت الاسلام احسان الله محمدی امروز چهارشنبه در جمع نیروهای نظامی و انتظامی و مردم شهرستان آستانه اشرفیه، اظهار کرد: عاشورا و قیام اباعبدالله یک متن و یک حاشیه دارد، یک شعار و یک شعوری دارد، یک ظاهر و یک باطنی دارد، یک مصائب و در کنار آن یک مسائلی دارد که باید به آن دقت بیشتر شود.

وی با بیان اینکه قیام اباعبدالله برای مصائب گریه و سینه زدن و حواشی‌های آن نیست، افزود: گویندگان، همه خطبا و همه جامعه شیعی بیشتر به مصائب و حاشیه‌ها پرداختند تا به مسائل و متن عاشورا، یکی از مسائل کربلا پیام و درس‌هایی است که باید از عزیزان کربلا بگیریم بحث ایمان و تقوا در نهضت کربلا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به تعارف ایمان از منظر قرآن، بیان کرد: بعضی از آدم‌ها در جامعه ایمان عاریتی و قرضی دارند ایمانی که قلبی و باور درونی نیست.

محمدی ادامه داد: برخی مسلمان هستند اما مؤمن به خدا و به رسول و قیامت و دین نیستند، ایمان و اعتقاد راسخ و کاملی ندارند که نشان می‌دهد ایمانش، عاریتی بوده و با کوچک‌ترین شبهه کنار می‌رود، آدم بی‌تفاوتی می‌شود، احساس مسئولیت نمی‌کند که این مسئله به خوبی در جریان کربلا نمایان است.

وی بی ایمانی و بی معرفتی را خطر بزرگ جامعه دانست و افزود: امام حسین (ع) حق و میزان است، حق را باید شناخت که خداوند متعال هم در قرآن و هم توسط رسولان و امامان معصوم حق و میزان را معرفی کرده است آن چیزی که اباعبدالله را در سرزمین کربلا اذیت کرد بی‌ایمانی و بی تقوایی مردم بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به وقایع اخیر در استان و کشور، بیان کرد: اگر یک انسان مسلمان نما و مسئول یک اشتباهی کرده است اشتباه آن شخص را نباید به حساب قرآن و دین آورد این همان چیزی است که دستگاه معاویه و یزید می‌خواهد.

محمدی، تزلزل فکری را بزرگترین خطر جامعه امروز دانست و اضافه کرد: تنفر از گناه در نظام الهی دستگاه خداوندی گناه است، غیبت هم بد است بی‌حجابی هم بد است، توجه افراد به اختلاف خانوادگی افراد و بی توجهی به بی حجابی و بی عفتی و بی ایمانی نشان از تزلزل فکری دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: