کد خبر: ۳۲۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 02
خبرهایی از طرح مجلس در باره حجاب و عفاف شنیده میشود و از اخذ10 درصداز اموال سلبریتیها سخن به میان میاید و همه اینها جدای از اخبار برخورد با سایرین است. خلاصه آنکه مسیر فعلی نه باب گفتگویی راباز میکند نه قصد اصلاح چیزی را دارد بلکه تنها بر آتش خشم ها میدمد.
شفا آنلاین>امید کاجیان روزنامه نگار در یادداشتی نوشت: خبرهای اینروزهای ایران خبرهای خوشی نیستند. بوی تقابل میدهند و تداوم یک راه که به ترکستان است. خبرهایی که نشان میدهد بخشی از جریان قدرت هیچ عزمی برای دوستی با مخالفان ندارد و میخواهد غائله ای که طی دهه ها رفتار غلط مقامات، امروز در جای جای این کشور ریشه دوانده را بابرخوردهای قهری، موقتی و صرفا تهدید و بگیرو ببند ها  بخواباند که البته در کوتاه مدت هم موفق خواهد بود اما قطعا که راهکار همیشگی وریشه ای نیست. در این میان ادبیات پلیسی و خط و نشان کشیدن های برخی را هم شاهد هستیم. عده ای هم که امر بر آن ها مشتبه شده که برتر از مردمند و بیشتر از همه میفهمند و حرف خود را حجت میدانند و بقیه را موظف به اطاعت از خود. دراین میان هم، خبرهایی از طرح مجلس در باره حجاب و عفاف شنیده میشود و از اخذ10 درصداز اموال سلبریتیها سخن به میان میاید و همه اینها جدای از اخبار برخورد با سایرین  است. خلاصه آنکه مسیر فعلی نه باب گفتگویی راباز میکند نه قصد اصلاح چیزی را دارد بلکه تنها بر آتش خشم ها میدمد. نکته قابل تاملتر  در چنین مسیری اما انفعال عجیب جریان اصلاح طلب است ک داعیه اصلاح کردن را دارد و البته در پسش سودای قرارگرفتن در قدرت. جریانی که اینروزها تمام فعالیتش سکوت بوده و خودرا با یکی دونامه عافیت طلبانه خاتمی و یایکی دو توییت و نوشته  مشغول ساخته است و اینبار نه تنها در عمل هیچ اقدامی انجام نمیدهد بلکه در رسانه و ابراز عقیده هم دچار خودسانسوری شده است.

این جماعت هنوز احتمالا درفکر بازگشت به قدرت از دیدن تصویر خاتمی در فلان مجلسی با آب و تاب حرف میزند و ذوق زده میشود و آن را تفسیر  میکند و احتمالا در رویای دری که به روی آنها برای بازگشت به جایگاه ومقام باز شود به سر میبرند و کاری به این هم ندارند مردمی که روزگاری روی دیوار آنها از روی بی کسی و انتخاب بد از بدتر یادگاری مینوشتند امروز از خاتمی گذر کرده و مدتهاست ناامید از این وضعند. اما ظاهرا این جماعت که هیچ دستاوردی برای مردم نداشته اند، هنوز غرق در حرفهای نخ نما شده هستند و فکر کرده اند مردم قراراست تا ابد زنده بمانند و چنددهه دیگرمنتظر وعده های آنان بنشینند. از همین روست که اینروزها به جای اقدام عملی برای حل بحران یا لااقل تلاش برای آن، حضور رییس دولت اصلاحات را در یک جلسه تفسیر میکنند. نکته جالب اینجاست که عده قلیلی نیز هنوز به این جماعت خودخواه سیاسی به چشم بارقه امید می نگرند که اگر میخواست امیدی هم در کار باشد باید اول از همه رهبری این جریان تغییر کند، چرا که سیدخندان اصلاحات نشان داده اساسا نه کاری برای بهبوداوضاع کشور از او ساخته است ونه عزمی برای آن دارد و اینروزها تنها نگران بقای خود است.

برچسب ها: عافیت ، حجاب و عفاف ، حجاب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: