کد خبر: ۳۲۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 02
یک روزنامه‌نگار کویتی نوشت: زنان جهان، به شما در کویت خوشامد می‌گوییم اما به شرط اینکه باردار نباشید.
شفا آنلاین>این موضوع را احمد الجارالله سردبیر روزنامه السیاسه کویت در سرمقاله یکی از شماره‌های آن منتشر کرد.

به گزارش شفا آنلاین:جارالله در مقدمه سرمقاله خود آورده است: در ابتدا همانند بسیاری از کویتی‌ها این پرسش را مطرح می‌کنیم که کویت از منع زنان باردار در ورود به کشور چه نفعی خواهد برد، همچنین (در چارچوب این دستورالعمل) ممنوعیت صدور ویزا برای افراد بالای ۶۰ سال چه نفعی برای کشور دارد و آیا با این کار می‌توان به جهش اقتصادی کشور کمک کرد؟

این روزنامه‌نگار معروف کویتی در ادامه انتقاد خود از این تصمیم گفت، نکند یکی از شیوخ کویتی در دیوان خود به‌شوخی این مساله را مطرح کرده و یکی از کارمندان عالی‌رتبه به تصور اینکه این یک دستور صادرشده از مراکز حساس مملکتی است، به آن جنبه اجرایی داده است.

او در بخش دیگری از نوشته خود پرسید: می‌خواهم در مورد حکمت اعمال چنین شرطی که مخترع آن تنها کشور کویت است سوال کنم، چون هیچ کشور دیگری در جهان چنین شرطی را مطرح نکرده است. در ثانی، بیایید یک حساب سرانگشتی کنیم؛ کسی که بخواهد به کویت سفر کند باید حتماً یک بلیت هواپیما خریداری کرده و در هتل اقامت داشته باشد، پولی خرج کند و از تاکسی استفاده کند، اینها همگی عایدی برای اقتصاد کشور است. همچنین شاید سرمایه‌گذاری به دنبال بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور باشد، حال چه تاثیر دارد که او ۶۰ یا ۶۵ سال داشته باشد، به طور حتم فایده و تجربه‌اش از صاحبان مدارک دانشگاهی، حتی اگر پزشک باشند، بیشتر خواهد بود، اما ظاهراً مسئولان ما قصد دارند از بیماری‌‌هایی که چنین افرادی احتمالاً مبتلا هستند، دور بمانند.

او در پایان با اشاره به دستورالعمل صادرشده از سوی معاون وزیر کشور در تعلیق اجرای این قانون نوشت: طی ۲۰ سال گذشته تصمیماتی در کویت گرفته شده که کشور را به مضحکه‌ای در جهان و به ویژه کشورهای شورای همکاری تبدیل کرده است، در حالی که کشورهای جهان درهای خود را به روی یکدیگر باز می‌کنند و برای رونق بخشیدن به حرکت گردشگری خود تلاش می‌کنند، و سالانه از این طریق میلیاردها دلار به تولید ناخالص ملی خود می‌افزایند، کویت همچنان برعکس جریان در حال حرکت است و مشاوران کوته‌نظر دولت همچنان در حال اختراع تصمیماتی هستند که حتی برای یک کودک هم باورپذیر نیست.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: