کد خبر: ۳۲۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 01
به صورت کلی به منظور انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت نیاز است تا عوامل زیادی مانند حقوق، شرایط کاری و کیفیت زندگی در آن کشور توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت پزشکان در سال 2023 آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

شفا آنلاین>سلامت>در صورتی که جز پزشکان متخصص باشید، می‌توانید در سراسر کشورهای دنیا فرصت‌های شغلی متنوعی را پیدا کرده و در آن مشغول شوید. این موضوع باعث شده تا یکی از سوالات مهمی که پزشکان مطرح کنند این است که بهترین کشورها جهان برای مهاجرت پزشکان کدام اند؟ به صورت کلی به منظور انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت نیاز است تا عوامل زیادی مانند حقوق، شرایط کاری و کیفیت زندگی در آن کشور توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت پزشکان در سال 2023 آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

ایالات متحده آمریکا

به گزارش شفا آنلاین:کشور ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت در بین پزشکان است. از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا بسیاری از پزشکان آمریکا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند حقوق‌های بالا در این کشور، امکانات پزشکی پیشرفته و پر رونق بودن صنعت بهداشت و درمان در این کشور است.

طبق دفتر آمار کار کشور آمریکا، متوسط دستمزد سالانه پزشکان و جراحان در این کشور 208000 دلار است. علاوه بر حقوق خوب، در ایالات متحده امریکا بسیاری از دانشکده‌ها و بیمارستان‌های برتر پزشکی در دنیا قرار دارد و پزشکانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند به آخرین فناوری و تحقیقات پزشکی دسترسی پیدا کنند.

کانادا

کشور کانادا به دلیل کیفیت بالای زندگی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی از دیگر کشورهای محبوب در بین پزشکان است. حقوق و مزایای خوب برای پزشکان از دیگر دلایل محبوبیت این کشور است. طبق گزارش انجمن پزشکی کانادا، متوسط درآمد برای یک پزشک خانواده در کشور کانادا 281000 دلار است.

انگلستان

برخی از معتبرترین موسسات پزشکی جهان مانند خدمات بهداشت ملی (NHS) در کشور انگلستان قرار دارند. در سیستم پزشکی کشور انگلستان پزشکان حقوق قابل توجهی دریافت کرده و همچنین فرصت‌های شغلی خوبی برای تحقیق و توسعه حرفه ای خواهند داشت. طبق گزارش انجمن پزشکی بریتانیا، متوسط حقوق یک پزشک در بریتانیا 112000 پوند است.

علاوه بر حقوق خوب، بریتانیا فرهنگ غنی نیز دارد و شما می‌توانید با حضور در این کشور، با کمترین چالش ممکن به سایر نقاط اروپا سفر کنید.

استرالیا

استرالیا به دلیل استاندارد بالای زندگی، سیستم بهداشت و درمان عالی، فرصت‌های شغلی قابل توجه و... تبدیل به یکی از مقاصد محبوب در بین پزشکان شده است. همچنین دولت این کشور حقوق و مزایای خوبی را به پزشکان ارائه می‌دهد. طبق گزارش انجمن پزشکی استرالیا، متوسط درآمد یک متخصص در استرالیا 385000 دلار است.

کشور استرالیا علاوه بر حقوق خوب، به نحوی است که می‌توانید در آن سبک زندگی آرامی داشته باشید و به دور از حاشیه در این کشور با کمترین چالش زندگی کنید.

ترکیه

اگر برای مهاجرت به عنوان یک پزشک یا دانشجو پزشکی به دنبال یک کشور در اطراف ایران هستید و علاقه ای ندارید تا از ایران فاصله زیادی بگیرید، می‌توانید کشور ترکیه را انتخاب کنید. ترکیه کشوری زیبا است که در میان دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد.

سیستم پزشکی ترکیه در حال رشد است و این موضوع باعث شده تا این کشور مقصدی جذاب برای پزشکانی باشد که به دنبال مهاجرت هستند. افزایش قابل توجه تعداد بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و امکانات پزشکی در سراسر کشور ترکیه در کنار مشوق‌های دولت برای جذب و حفظ متخصصان پزشکی باعث شده تا مهاجرت به ترکیه در بین پزشکان ایرانی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند.

ترکیه یکی از بهترین کشورهای همسایه ایران برای مهاجرت پزشکان است.

اگر کشور ترکیه را برای مهاجرت انتخاب کنید، می‌توانید انتظار داشته باشند که حقوق خوبی در این کشور دریافت کنید. میانگین حقوق یک متخصص بسته به تخصص و تجربه اش در این کشور از 10000 تا 25000 لیر ترکیه در ماه است. همچنین ویژگی مهمی که باعث شده تا هم پزشکان و هم دانشجویان اقدام به مهاجرت تحصیلی به ترکیه کنند، هزینه پایین زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی است. همچنین دانشگاه‌های پزشکی در این کشور به نحوی هستند که شهریه بالایی نداشته و هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه نیز پایین‌تر از سایر کشورها است. تمامی این موارد باعث شده تا پزشکان و دانشجویان پزشکی بتوانند از استانداردهای بالا زندگی در این کشور برخوردار شده و در عین حال با هزینه پایین در این کشور زندگی کنند. از نظر سیاست‌های مهاجرتی نیز، مهاجرت به ترکیه روند نسبتاً ساده ای دارد و شما می‌توانید با کمترین چالش اقدام به اخذ مجوز کار پزشکی در این کشور کنید.

نیوزیلند

نیوزیلند کشوری کوچک در قاره اقیانوسیه است که برخی از پزشکان برای مهاجرت این کشور را انتخاب می‌کنند. حقوق و مزایای عالی، فرصت‌هایی شغلی متنوع و... باعث شده تا انتخاب بسیاری از افراد نیوزیلند باشد. طبق گزارش انجمن پزشکی نیوزلند، متوسط حقوق یک پزشک عمومی در این کشور 180000 دلار است.

مهاجرت به نیوزیلند علاوه بر حقوق خوب، یک محیط طبیعی زیبا و یک سبک زندگی آرام را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آلمان

آلمان کشوری با سیستم بهداشتی فوق العاده قوی و جهانی است. این موضوع باعث شده تا پزشکان در این کشور به حقوق و مزایای خوبی دست پیدا کنند. طبق گزارش انجمن پزشکی آلمان، متوسط حقوق یک متخصص در آلمان 150000 یورو است. همچنین امکانات متنوع پزشکی در این کشور و دسترسی به جدیدترین تحقیقات علمی از دیگر مزایا مهاجرت به این کشور است.

آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان است.

سوئیس

سوئیس کشوری در قاره اروپا است که به خاطر حقوق بالایی که به پزشکان می‌دهد و همچنین کیفیت عالی زندگی در این کشور توانسته پزشکان متخصص بسیار زیادی را از سراسر جهان جذب کند. سیستم بهداشت و درمان در این کشور فوق العاده پیشرفته است و براساس آمارهای منتشر شده از سوی انجمن پزشکی سوئیس، پزشکان می‌توانند در این کشور به طور متوسط 250000 فرانک در سال درآمد داشته باشند.

سنگاپور

در صورتی که قصد ندارید تا از قاره آسیا برای مهاجرت خارج شوید و در عین حال علاقه ای به مهاجرت به ترکیه ندارید، سنگاپور یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما است. سنگاپور کشوری با سیستم پزشکی بسیار پیشرفته ای است و پزشکان می‌توانند به حقوق و مزایای خوبی دسترسی پیدا کنند. انجمن پزشکی سنگاپور اعلام کرده است که متوسط حقوق یک متخصص در سنگاپور 300000 SGD است.

روش مناسب برای مهاجرت به عنوان پزشک

اگر قصد دارید تا به عنوان یک پزشک به هر یک از کشورهای گفته شده در این مطلب مهاجرت کنید، نیاز است تا روند مهاجرت خود را به وکلاء خبره و متخصص بسپارید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه، موسسه مهاجرتی اصطهباناتی است. این مجموعه با تیم کارشناسان خود به شما کمک می‌کند تا بتوانید با کمترین هزینه، فرآیند مهاجرت خود را طی کرده و به سرعت به کشور مورد علاقه خود سفر کنید.

منبع: سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: