کد خبر: ۳۲۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 25
عاملان قتل گدای میلیونر که عمو و برادرزاده هستند به پنج دلیل از سوی بازپرس جنایی مجرم شناخته شدند.
شفا آنلاین>ظهر روز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، مردی با اداره پلیس تهران تماس گرفت و گفت از خانه همسایه‌شان که مرد سالخورده‌ای در آنجا تنها زندگی می‌کند بوی تعفن به مشام می‌رسد.
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس راهی محل شدند و در آنجا مرد همسایه به مأموران پلیس گفت: «خانه ویلایی متعلق به مرد سالخورده‌ای است که چند سالی است تنها زندگی می‌کند. او هر روز صبح از خانه‌اش بیرون می‌رود و شب به خانه برمی‌گردد، اما چند روزی است او را ندیده‌ام و الان هم بوی بدی از خانه‌اش به مشام می‌رسد.» مأموران پلیس در ادامه به دستور مقام قضایی وارد خانه ویلایی شدند و در زیرزمین خانه با جسد مردی ۷۰ ساله به نام صفدر که دست و پایش با نخ پلاستیکی بسته و دور گردنش هم نخ پلاستیکی پیچیده شده بود، روبه‌رو شدند.
گدای میلیونر
نخستین معاینات پزشکی قانونی در محل حادثه حکایت از آن داشت پیرمرد ثروتمند بر اثر خفگی به قتل رسیده است، به همین دلیل بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی در محل تحقیقات خود را آغاز کردند. در ادامه بررسی‌ها، مأموران در محل حادثه دفترچه بانکی پیدا کردند که مشخص شد مقتول ۲۲۰ میلیون تومان در آن پس‌انداز دارد. بررسی‌های مأموران نشان داد صفدر گدای میلیونری بوده که هر روز صبح از خانه‌اش برای گدایی بیرون می‌رفته و شب با کیسه‌ای پر از پول به خانه برمی‌گشته است.
قتل با انگیزه سرقت
از سوی دیگر مأموران با فیش‌های واریزی دیگری در محل حادثه روبه‌رو شدند که نشان می‌داد مقتول مبالغ هنگفتی در حساب‌های دیگرش جابه‌جا کرده است. در تحقیقات بعدی این فرضیه برای مأموران قوت گرفت که به احتمال زیاد عامل یا عاملان قتل با انگیزه سرقت دست به جنایت زده‌اند، چون مأموران متوجه شدند اموال مقتول و پول‌هایی که وی در خانه‌اش نگهداری می‌کرده، سرقت شده است.
بازداشت عاملان قتل
تحقیقات میدانی و گفته‌های همسایه نشان داد وی زن و فرزندی ندارد و تنها یک خواهر دارد که از مدت‌ها قبل به خانه او رفت و آمد نداشته است. بدین ترتیب مأموران تحقیقات خود را درباره این حادثه ادامه دادند تا اینکه مدتی بعد فهمیدند تلفن همراه مقتول در اختیار مرد میانسالی به نام ایرج است. بدین ترتیب ایرج بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت تلفن همراه را از برادرزاده‌اش به نام کیوان گرفته است. سپس مأموران، کیوان را بازداشت کردند، اما او با تناقض‌گویی جرم خود را انکار کرد.
۵ دلیل
در حالی که دو متهم در بازجویی‌ها جرم خود را انکار می‌کنند، قاضی وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی به پنج دلیل آن‌ها را مجرم شناخت و کیفرخواست دو متهم را به اتهام مشارکت در قتل گدای میلیونر صادر کرد. کشف سیمکارت مقتول از دو متهم، سوابق کیفری ثبت شده سرقت‌های متفاوت در پرونده متهمان، آنتن‌دهی تلفن همراه متهمان در نزدیکی محل حادثه، اظهارات بستگان مقتول درباره شکایت مقتول قبل از فوتش از دو متهم به اتهام سرقت از خانه‌اش و مشاهده دو متهم از سوی همسایه‌ها در نزدیکی خانه مقتول، پنج دلیلی است که بازپرس جنایی با استناد به آن‌ها کیفرخواست دو متهم را صادر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: