کد خبر: ۳۲۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 23
رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت:
بیمه‌ها خدمات کاملی به بیمه‌شدگان خود ارائه نمی‌دهند و این نیز یک اشکال است که بارها به مسؤولان تذکر داده‌ایم. بارها گفته‌ایم دست از گران کردن بردارید و وظیفه دولت، ارزانی است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت گفت: پرداخت از جیب مردم برای هزینه‌های درمانی افزایش یافته است. در عین حال دولت از منابع بیمه پایه برای بیمه تکمیلی افراد خاص استفاده می‌کند که غیرقانونی است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمدرضا واعظ مهدوی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش افزود: در طرح تحول نظام سلامت با اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰درصد از یارانه‌های انرژی برای حوزه سلامت، میزان پرداخت از جیب مردم کم شد و به حدود ۴۰درصد هم رسید اما متأسفانه مجددا این شاخص افزایش یافته است.

واعظ مهدوی با اشاره به این که به‌تدریج با توجیه بررسی وسع افراد خدمات بیمه از بین رفت، افزود: تا چه زمانی باید شاهد نوسانات پوشش بیمه همگانی برای همه افرادجامعه باشیم؟ یک بار باید مشخص کنیم که آیا همه ایرانیان حق برخورداری از بیمه را دارند یا خیر.

واعظ مهدوی افزود: بیمه‌ها خدمات کاملی به بیمه‌ شدگان خود ارائه نمی‌دهند و این نیز یک اشکال است که بارها به مسؤولان تذکر داده‌ایم. بارها گفته‌ایم دست از گران کردن بردارید و وظیفه دولت، ارزانی است.

وی ادامه داد: گران کردن نرخ ارز تحت عناوین دهان‌پرُکن مانند حذف ارز ترجیحی، حذف رانت و قاچاق دارو، به افزایش پرداختی از جیب مردم منجر می‌شود و در جلسه‌ای با حضور رؤسای انجمن‌های علمی و وزیر بهداشت، اغلب رؤسای انجمن‌ها از وضعیت دارو گلایه داشتند.

واعظ مهدوی تصریح کرد: بیمه‌ها صورتحساب‌های خود را نمی‌پردازند و مردم برای تهیه دارو با در دست داشتن نسخه‌های مختلف به ناصرخسرو و داروخانه‌های متعدد مراجعه می‌کنند و مجبور هستند که از جیب خودشان، هزینه‌های تأمین دارو را پرداخت کنند که مجددا پرداختی از جیب، افزایش می‌یابد. وی گفت: بیمه پایه باید توسط دولت تقویت شود نه اینکه منابع دولت در بیمه‌های تکمیلی هزینه شود تا عده‌ای خاص از آن استفاده کنند و سر روستاییان، عشایر و مناطق محروم بی‌کلاه بماند.

واعظ مهدوی افزود: بیمه تکمیلی باید به کمک بیمه پایه بیاید اما نه از محل منابع دولتی، چون کاملا ناعادلانه است و اگر دولت منابع کافی را دارد باید بیمه پایه را تقویت کند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت تأکید کرد: اگر فردی به آزمایش نیاز دارد و بیمه پایه آن را نپذیرد، باید در یک آزمایشگاه خصوصی ۷۰ تا ۸۰ درصد از هزینه‌ها را پرداخت کند. پوشش این آزمایش در بیمه تکمیلی چه کمکی می‌کند؟

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: