کد خبر: ۳۲۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023July 21
در سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۹۰ رویداد تولد ثبت شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۴۰ هزار و ۹۱۴ تولد معادل ۳.۷ درصد کاهش داشته که بیشترین آن مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره میانگین سنی پدر و مادر در اولین فرزندآوری توضیحاتی داد.

به گزارش شفا آنلاین:محمدرضا سهرابی، در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عملکرد جلسات کمیته‌های جوانی جمعیت تا پایان سال ۱۴۰۱ را تبیین کرد و به مقایسه نرخ باروری در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت.

وی از کاهش نرخ باوری در استان‌های البرز، سمنان و مرکزی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۹۰ رویداد تولد ثبت شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۴۰ هزار و ۹۱۴ تولد معادل ۳.۷ درصد کاهش داشته که بیشترین آن مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

تغییر الگوی فرزندآوری در ایران به سمت فرزند سوم و بیشتر بخش دیگری از گزارش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به خود اختصاص داد.

وی درباره میانگین سنی پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال ۱۴۰۱ نیز توضیحاتی داد و گفت: میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران ۳۰.۲ سال و کمترین مربوط به استان و سیستان و بلوچستان ۲۲.۷ سال است، همچنین بیشترین میانگین سنی پدران در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران ۳۴.۴ سال و کمترین مربوط به سیستان و بلوچستان ۲۷.۱ ثبت شده است.

سهرابی درباره حیطه باروری سالم و محورهای کارنامه عملکرد جوانی جمعیت مواردی را مطرح کرد.

تعامل سازنده درون بخشی با فعالان مردمی جمعیت، اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت به عنوان اولویت اول وزارت بهداشت، نظارت و پیگیری اجرای به‌موقع مصوبات جلسات قرارگاه جوانی جمعیت و تأمین و تقویت نیروی انسانی جوانی جمعیت از جمله پیشنهادهای معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای ارتقای طرح‌ها و اجرای مصوبات جوانی جمعیت بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: