کد خبر: ۳۲۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023July 19
بي‌ترديد در جامعه‌اي كه فرصت‌هاي پيشرفت پايمال رانت و فساد شده باشد، آن جامعه به نحو سامان‌مند تباه شده، چراكه اولا فاسدترين آدم‌ها ناعادلانه همه پتانسيل‌هاي پيشرفت و ارتقا را تصاحب مي‌كنند و ثانيا، براي آحاد مردم، براي توده‌هاي بي‌پناهي كه «رانت و رابطه» ندارند، چيزي باقي نمي‌ماند جز نااميدي و روياهاي سوخته و حسرت يك زندگي معمولي!
شفا آنلاین>سلامت>حزب نداي ايرانيان در پي وقوع تخلف در برگزاري آزمون كنكور در دانشگاه‌هاي ايران؛ پيشنهادات ۶گانه‌اي را مطرح كرد؛ پيشنهادهایی كه شامل موضوعاتي چون «بركناري رييس سازمان سنجش»، «اخراج دانشجويان متخلف» و «اصلاح قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمون‌هاي سراسري»مي شود. 

به گزارش شفا آنلاین: در بيانيه حزب نداي ايرانيان آمده است:  عدالت» نه تنها يكي از شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي بود، بلكه يكي از عالي‌ترين ارزش‌هاي همه جوامع انساني نيز بوده است و «عدالت آموزشي» يعني «برابري فرصت‌هاي آموزشي» براي ارتقا و پيشرفت.

 بي‌ترديد در جامعه‌اي كه فرصت‌هاي پيشرفت پايمال رانت و فساد شده باشد، آن جامعه به نحو سامان‌مند تباه شده، چراكه اولا فاسدترين آدم‌ها ناعادلانه همه پتانسيل‌هاي پيشرفت و ارتقا را تصاحب مي‌كنند و ثانيا، براي آحاد مردم، براي توده‌هاي بي‌پناهي كه «رانت و رابطه» ندارند، چيزي باقي نمي‌ماند جز نااميدي و روياهاي سوخته و حسرت يك زندگي معمولي! حكايت تقلب در كنكور و عدم ريشه‌يابي مشكل و برخورد با مقصرين و بدتر از همه، موضع‌گيري‌هاي نادرست و شرم‌آور برخي از «نا مسوولان» مصداقي از بي‌عدالتي، رانت و رابطه و فساد در نظام آموزشي است كه مردم را به خشم مي‌آورد و جوانان را به سمت تلاش براي مهاجرت يا افسردگي و دل‌مردگي سوق مي‌دهد و بحران سرمايه اجتماعي و اعتماد عمومي را در پي دارد. نوجواناني كه با هزار شوق و آرزو، روزها از پي روزها، درس خوانده و درس خوانده‌اند تا با پذيرش در يك رشته عالي آينده‌اي روشن براي خود و كشورشان رقم بزنند، حالا با بهت و حيرت شاهد اخبار راه‌يابي متقلبان، رتبه‌هاي مشكوك يا شبهه‌دار به دانشگاه‌هاي برتر كشورند و وزير علوم و مجلس و نهادهاي نظارتي را در بهترين حالت تماشاگراني منفعل مي‌بينند. 

روند خطرناك پولي شدن صندلي‌هاي دانشگاه و ورود اقشار مرفه به رشته‌هاي برتر، ذاتا «آپارتايد آموزشي» را در خود نهفته داشت، حال گُلِ اين آپارتايد به سبزه «حضور متقلبان در دانشگاه» نيز آراسته شده تا احتمالا زين پس در كنار سلطان‌هاي دلار و سكه و قير و مانند اينها، سخن از «سلطانِ تقلبات كنكوري» نيز بر سر زبان‌ها باشد! حزب نداي ايرانيان به عنوان يك حزب جوان با بدنه‌اي اكثرا دانشگاهي و تحصيلكرده، نسبت به وضعيت دانش و دانشگاه دغدغه‌اي مضاعف دارد، لذا براي جبران فاجعه «كنكورگيت» خواهان:
۱-  بركناري رييس سازمان سنجش / ۲-  اصلاح قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمون‌هاي سراسري/ ۳-  اخراج دانشجويان متخلف كنكور ۱۴۰۱ از دانشگاه‌ها / ۴-  جلوگيري از ثبت‌نام متقلبين ۱۴۰۲ در دانشگاه‌ها / ۵-  ارايه گزارشي شفاف در خصوص برخورد با متخلفان براي بازگشت اعتماد به سازمان سنجش / ۶-  اعلام برنامه‌هاي سازمان سنجش براي جلوگيري از وقوع اتفاق‌هاي مشابه در آزمون‌هاي آينده.
در نهايت بايد اين نكته را به متوليان امر يادآوري كرد كه فاسد كردن نهاد دانشگاه در هر جامعه‌اي يعني بر باد رفتن نظام توليد دانش كه مبناي هرگونه توسعه و پيشرفتي است. پس لطفا اين سرچشمه را به زهر و سمومِ رانت و فساد آلوده نكنيد!اعتماد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: