کد خبر: ۳۲۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023July 18
براساس تحقیقات انجام شده توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان آسپارتام به عنوان ماده «بالقوه سرطان زا برای انسان» فهرست خواهد شد. موضوع آنجایی خطرناک می شود که این ماده در نوشابه های کوکاکولا و پپسی وجود دارد.
شفا آنلاین>سلامت>در سال ۲۰۲۲ میلادی مطالعه ای در فرانسه بر روی ۱۰۰ هزار بزرگسال نشان داد افرادی که مقادیر بیشتری از شیرین کننده های مصنوعی از جمله آسپارتام مصرف می کنند، کمی بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند. 

به گزارش شفا آنلایناز سال 1980 نیز دپارتمان سلامت خدمات  انسانی آمریکا بیش از 10 هزار شکایت از واکنش های مضر آسپارتام دریافت کرده است؛ اما به دلایلی این خطرات به صورت دقیق منتشر نشد و در اختیار عموم قرار نگرفت.

 اما نکته مهم اینجاست که همه ما ، از این ماده در نوشیدنی های روزانه مصرف می کنیم. چرا که اسپارتام ماده ای است که در نوشابه هایی چون کوکاکولا و پپسی وجود دارد و حالا آژانس تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی طی آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که شیرین کننده آسپارتام در نوشابه رژیمی سرطان زا است.

آسپارتام که در محصولاتی مانند نوشابه های رژیمی کوکاکولا و پپسی و برخی نوشیدنی های دیگر استفاده می شود، توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) به عنوان «بالقوه سرطان زا برای انسان» فهرست شده است که این امر زنگ خطر مصرف این دو نوشیدنی را در جهان به صدا دراورده و بسیاری در جهان به دنبال یافتن جایگزین هایی برای این دو نوشیدنی هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: