کد خبر: ۳۲۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 2023July 12
احمدرضا احمدیِ شاعرایرانی، بنیانگزار شعر موج نو، یکی از تنهایانِ کمیاب و نابِ زندگی که دیروز یک تکه مرگ روی شانه اش نشست و او دود شد و انگاری رفت هوا ، رفیق ششدانگ سهراب سپهری بود .حرف همدیگر را می فهمیدند
شفا آنلاین>سلامت>احمدرضا احمدیِ شاعرایرانی، بنیانگزار شعر موج نو، یکی از تنهایانِ کمیاب و نابِ زندگی که دیروز یک تکه مرگ روی شانه اش نشست و او دود شد و انگاری رفت هوا ، رفیق ششدانگ سهراب سپهری بود .حرف همدیگر را می فهمیدند .

باهم صادقانه ، از شهر نیویورک با آن آسمانخراش هایش ، که از لابلایش صدای هیچ گنجشکی به گوش نمی رسید، خوششان‌نمی آمد . هردو شان با قطب نمای خود ، راهشان را پیدا کرده بودند .هردوشان امیر اباد تهران را دوست داشتند چراکه لای درخت های نارون اش یک خروار جیک جیک بود .سهراب در نامه ای که از نیویورک  به احمدرضا نوشت ،  از اینکه نمی تواند در میان آسمانخراش های آن شهر بزرگ ، تربچه بخورد ، ناراحت است و نوشت : احمدرضا جان اینجا تربچه خوردن کار جلفی است .مثل اینکه بخواهی یک آسمانخراش را قلقلک بدهی . در پایان نامه  ،  سهراب ، خطاب به  احمدرضا می نویسد :آدم‌ چه دیر می فهمد ، من چه دیر فهمیدم  که انسان یعنی عجالتا. ایران مادرهای خوبی دارد و غذاهای خوشمزه و روشنفکران بد! و دشت های دلپذیر !

حالا اما هردو رفیق ،  از خاک به افلاک سفر کرده اند.دیروز سهراب و امروز احمد رضا . اما من تردید ندارم که هردوشان ، هرجا که هستند،  هنوز ، خروار خروار صدای جیک جیک گنجشکان را لای درخت های نارون امیر آباد می شنوند! . احمدرضا احمدیِ شاعر را که دیروز از خانه ی درد !به آرامشِ باغ  رسید  ، بر ای نحستین‌بار  در آغازین روزهای اسفند پنجاه وهشت در فرهنگسرای نیاوران دیدم  .آمده بود ،  پرویز فنی زاده ی بازیگر را تا درگاهِ آبیِ آسمانیِ بهشت ، بدرقه کند . از آن روز تا روزی که هنوز از پای نیفتاده بود ،  هر گاه که این شاعر اردیبهشتی را دیدم،  می گفت :
...من‌تمام‌پله ها را ، آبی رفتم /آسمانِ خانه ی ما ، آسمانِ خانه ی همسایه نبود / من تمام پله ها را که به عمق گندم می رفت ، گرسنه رفتم / من به دنبال سفیدی اسب ، در تمام گندمزار ، فقط ، یک جاده را‌می دیدم / که پدرم با موهای سفید ، ازآن ، می گذشت .
عباس کیارستمی که زودتر از احمدرضا احمدی به سفر رفت ،  درباره اش گفته بود‌، فروغ ،  کاشفِ احمدرضا بود .
...حرف های تو ، این ارزش را دارد که به یاد بماند ....فروغ فرخ زاد خطاب به احمدرضا احمدی .
 رضا قوی فکر - روزنامه نگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: