کد خبر: ۳۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 2023July 03
می‌توان این نوید را داد که آسیب‌های مغزی به طور عمده برگشت‌پذیر و قابل بهبود هستند، با توجه به شدت آسیب ممکن است درمان چند هفته تا چند ماه و حتی بیشتر به طول بینجامد.
شفا آنلاین>سلامت>یک نوروفیزیولوژیست با بیان اینکه ترومای احساسی موجب آسیب به مغز می‌شود، گفت: روش‌های تشخیصی و درمانی ترومای احساسی با کمک نوروساینس (علوم اعصاب) می‌تواند از درمان‌های شناختی رفتاری تا تعدیل عصبی یا درمان‌های دارویی متفاوت باشد.

به گزارش شفا آنلاین: ‌میرشهرام صفری در خصوص چگونگی درمان ترومای احساسی اظهار کرد: ترومای احساسی منجر به آسیب به مغز می‌شود، اثرات زخم‌های احساسی هیجانی می‌تواند ماه‌ها، سال‌ها و حتی برای تمام طول مدت زندگی باقی بماند.

وی با بیان اینکه سه ساختار مغزی آمیگدال، هیپوکمپ و کورتکس پره فرونتال بیشترین آسیب را در ترومای احساسی می‌بینند، افزود: پاسخ‌های ترس و استرس در مغز در افراد دچار ترومای احساسی تشدید می‌شود.

این نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: روش‌های تشخیصی و درمانی با کمک نوروساینس (علوم اعصاب) می‌تواند از درمان‌های شناختی رفتاری تا تعدیل عصبی یا درمان‌های دارویی متفاوت باشد.

وی ادامه داد: می‌توان این نوید را داد که آسیب‌های مغزی به طور عمده برگشت‌پذیر و قابل بهبود هستند، با توجه به شدت آسیب ممکن است درمان چند هفته تا چند ماه و حتی بیشتر به طول بینجامد.

صفری با اشاره به اینکه ترومای احساسی و روانی در اثر شرایط استرس‌زای فوق‌العاده به وجود می‌آید که می‌تواند به‌راحتی امنیت و آسایش فرد را از بین ببرد، اضافه کرد: شرایط استرس‌زا از مهم‌ترین فاکتورهای بروز بیماری‌های روانی و روان‌پریشی در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره اثرات منفی ترس و خشونت بر افراد به ویژه در دوران کودکی، گفت: افرادی که بیشتر از دیگران احساس تنها بودن دارند و ترس بر آن‌ها غلبه کرده است، بیشتر در معرض ابتلا به اختلال ترومای احساسی هستند، همچنین اگر فرد در دوران کودکی، حادثه شدید و خشونت‌آمیزی را تجربه کند، با گذر زمان می‌توان نشانه‌های حضور علائم این اختلال را در وی مشاهده کرد.

این نوروفیزیولوژیست با اشاره به علائم ترومای احساسی در افراد، خاطرنشان کرد: شوک، انکار، سردرگمی، دشواری در تمرکز، خشم، تحریک‌پذیری، نوسانات خلقی، اضطراب و ترس، گناه، شرم، سرزنش، کنار کشیدن از دیگران، احساس ناراحتی و ناامیدی، احساس خستگی و از هم گسستن از جمله علائم عاطفی و روانی در ترومای احساسی و روانی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: