کد خبر: ۳۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 31
رئیس انجمن علمی داروسازان ایران خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بيان اينكه حق خدمات دارويي جايگزين حق فني شده خواستار حمایت دولت از داروسازان برای دستیابی به فضا، شرایط و امکاناتی در راستای ارائه خدمات موثر دارویی به مردم کشور شد.

دکتر سید حمید خوئی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: همچنین از دولت یازدهم و نهادهای مرتبط با نظام سلامت انتظار داریم از جایگاه حرفه ای داروسازان در جامعه برای خروج از این فضای آسیب پذیر و دستیابی به یک امنیت شغلی پایدار، بیشتر از گذشته حمایت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: تأخیر در پرداخت مطالبات از سوی سازمان های بیمه گر یکی از مشکلات اساسی داروسازان شاغل در داروخانه ها بوده که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تا حد زیادی مرتفع شده است.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران ادامه داد: یعنی مطالبات داروخانه ها قاعدتأ با ماه ها تأخیر بسیار، زيان ده و غیر قانونی انجام می شد.به گونه اي كه  گاهی حتی این تأخیر به 8 تا 9 ماه هم می رسید!

خوئی پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها را کمک شایانی به روان تر و منطقی تر شدن گردش مالی داروخانه ها و به نحوی هنجار سازی اقتصاد داروخانه ها دانست.

وی بزرگترین چالشی که ذهن داروسازان را دچار آشوب و دغدغه کرده بود، بحث حذف حق فنی داروخانه ها برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام مسوولانه و به موقع وزیر بهداشت این مشکل رفع شد.

نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی در خصوص آخرین وضعیت ابطال حق فنی داروخانه ها به شفا آنلاین گفت: همانطور که ریاست سازمان غذا و دارو اعلام کرده، حق فنی داروخانه ها تحت عنوان حق خدمات دارویی نهادینه شد و هم اکنون در داروخانه ها نیز عملی و اجرايي شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: