کد خبر: ۳۲۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 2023July 01
لاغری موضعی شکم و پهلو با دستگاه RF به چند دلیل آسیب زننده است. در حالی که بسیاری از مراکز و کلینیک‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند و آن را روش غیر تهاجمی می‌دانند، اما واقعیت علمی چیز دیگری را می‌گوید.

شفا آنلاین>سلامت>دستگاه آر اف وسیله‌ای که برخی از پزشکان با آن چربی‌ های اضافه بدن را از بین می‌برند. به گفته کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، دستگاه RF برای درمان چاقی موضعی کاربرد دارد. به این صورت که آن را به طور مستقیم بر روی آن ناحیه قرار می‌دهند تا چربی‌ها زیر پوست را مورد حمله قرار دهد.


 به گزارش شفا آنلاین:لاغری موضعی شکم و پهلو با دستگاه RF به چند دلیل آسیب زننده است. در حالی که بسیاری از مراکز و کلینیک‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند و آن را روش غیر تهاجمی می‌دانند، اما واقعیت علمی چیز دیگری را می‌گوید.

به طور کلی عوارض دستگاه آر اف برای لاغری عبارتند از:

ورود چربی به خون
چربی‌هایی که در نتیجه لاغری موضعی شکم و پهلو با دستگاه RF ذوب می‌شود، مستقیما وارد جریان خون می‌شود. طبق گفته کلینیک‌هایی که این روش را انجام می‌دهند، دستگاه آر اف باعث ذوب شدن چربی‌ها می‌شود و سپس این چربی‌ها از طریق خون و کبد از بدن دفع می‌شوند.

اما حقیقت اینست که بخش خیلی کم از این چربی از بدن دفع می‌شود. مقدار زیادی از آن همچنان در خون باقی می‌ماند. فکرش را بکنید چربی‌های اضافه در بدن باعث چاقی شده‌اند اما حالا به صورت محلول در خون درآمده‌اند. خوب به نظر شما کدامیک خطرناک‌تر است؟

ابتلا به کبد چرب
یکی دیگر از عوارض دستگاه آر اف برای لاغری ابتلا به کبد چرب است. بخش زیادی از چربی‌های ذوب شده توسط دستگاه RF از طریق خون راهی کبد می‌شود. کبد به طور دوره‌ای پاکسازی می‌شود و وظیفه دفع مواد زائد از بدن را برعهده دارد. این عضو ظرفیت مشخصی دارد که اگر میزان بار آن بیش از حد شود، در کار خود می‌ماند.

از آنجایی که طی یک روز یا حداقل یک هفته حجم زیادی از چربی‌های اضافه راهی این عضو می‌شود، قدرت دفع آن را ندارد. بنابراین به کبد چرب مبتلا می‌شوید.

خراب شدن پوست صورت
یکی دیگر از عوارض لاغری با دستگاه آر اف، آسیب به پوست است. آسیبی که در همان جلسه استفاده از این دستگاه به پوست می‌رسد شامل قرمزی، کبودی و سوختگی خیلی خفیف است. البته بعد از نهایتا یک هفته تمامی این علائم از بین می‌رود و شما خوشحال از اینکه به سایز ایده‌ال رسیده‌اید. اما خراب شدن پوست که در نتیجه کبد چرب ایجاد می‌شود، بعد از این خود را نشان می‌دهد.

افزایش کلسترول مضر خون
یکی از آسیب‌ها و عوارض لاغری موضعی با دستگاه آر اف بالا رفتن کلسترول مضر خون است. تمامی حجم چربی که در یک ناحیه آب می‌شود، از طریق عروق خونی، به سمت جریان خون می‌رود. این چربی‌های آب شده حاوی کلسترول‌های مضری هستند که میزان چربی خون را به یکباره بالا می‌برند. مقداری از این کلسترول در رگ‌های خونی رسوب می‌کند که مشکلات بیشتری را متوجه بدن می‌کند.

آسیب به قلب و عروق
از دیگر عوارض دستگاه آر اف برای لاغری باید به خطر آن برای قلب اشاره کرد. قلب تحت تاثیر عروق خونی است و تا حد زیادی نرمال بودن مواد خون در سلامت آن تاثیر دارد. وجود حجم زیادی از کلسترول خون باعث کاهش عملکرد قلب می‌شود. در صورتی که کلسترول خون بیش از حد باشد، به مسدود شدن رگ‌های خون و احتمال خطر سکته قلبی یا مغزی می‌انجامد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: