کد خبر: ۳۲۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۲ - 2023June 29
دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تعرفه خدمات بیمه روانشناسی پس از ۲۰ سال تصویب شد.

شفا آنلاین>سلامت>دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تعرفه خدمات بیمه روانشناسی پس از ۲۰ سال تصویب شد.


به گزارش شفا آنلاین: عباس مسجدی آرانی، رئیس هیات مرکزی نظارت پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: بر اساس قانون، انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره باید هر ۴ سال یک‌بار برگزار شود که به دلایل مختلفی در دوره چهارم و علیرغم صراحت قانون، دوره ریاست این سازمان به جای ۴ به ۷ سال رسیده است. 

وی از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات این سازمان از ۶ تیر خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند تا روز ۱۳ تیر در این انتخابات، ثبت نام کنند. در سال‌های گذشته لازم بود که شورای مرکزی و ارکان این سازمان، تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات اتخاذ کنند که این موضوع مورد توجه قرار نگرفته بود و حقوق اعضای این سازمان، نادیده گرفته شد.

مصوبه دولت برای برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

رئیس هیات مرکزی نظارت پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به ارائه گزارش برخی دستگاه‌ها به نهاد ریاست جمهوری در خصوص برگزار نشدن انتخابات این سازمان در موعد مقرر برای دوره پنجم، یادآور شد: اسفند سال گذشته، هیات وزیران مصوبه‌ای در مورد نحوه برگزاری پنجمین دوره انتخابات این سازمان داشت که در این مصوبه، ترکیب و وظایف هیات نظارت و اجرایی مشخص شده است.

مسجدی آرانی ادامه داد: مصوبه هیات وزیران در مورد برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نشان از هوشمندی دولت برای دفاع از حقوق اعضای این سازمان دارد.

دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هیات‌های اجرایی و نظارت در استان‌ها نیز تشکیل شده است. از دیروز تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای انتخابات ثبت نام کرده اند که نشان دهنده استقبال این صنف برای برگزاری انتخابات سالم است.

لزوم مشارکت گسترده صنف در انتخابات سازمان

نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد هیات اجرایی به هیات نظارت مرکزی، روز جمعه ۲۷ مرداد، انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شود که تقاضا داریم روانشناسان و مشاورانی که توانایی و صلاحیت حضور در انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان دارند، حتما خودشان را در معرض انتخاب قرار دهند و سایر اعضای این سازمان نیز، مشارکت گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند و افراد ذیصلاح، علمی، دلسوز و مسئولیت پذیر را انتخاب کنند.

وی با بیان این که از زمان تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مجمع عمومی این سازمان که یکی از ارکان اصلی آن است، تا سال ۱۴۰۰ و با پیگیری نمایندگان وزرای بهداشت و علوم، شکل نگرفته بود، تصریح کرد: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ برای اولین بار جلسه مجمع عمومی این سازمان برگزار شد در حالی که مجمع عمومی، اولین رکن سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است.

رئیس هیات نظارت مرکزی پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با طرح این سوال که چرا سازمان نظام روانشناسی اقدامی در جهت پوشش بیمه تعرفه خدمات روانشناسی انجام نداده، از تصویب این تعرفه برای پوشش بیمه‌ای پس از ۲۰ سال با حمایت و پیگیری‌های وزیر بهداشت خبر داد و گفت: چرا در سال‌های گذشته، اقدامی در جهت حمایت از مردم و برقراری پوشش بیمه در تعرفه خدمات روانشناسی انجام نشد؟ 

حضور فعال وزارت علوم برای برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و پرشور سازمان

نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یادآور شد: وزارت علوم برای برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و پرشور، حضور فعالی دارد. داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و همچنین آگاهی از اطلاعیه‌های هیات‌های نظارت و اجرایی و شرایط انتخابات می‌توانند به سامانه سازمان امور دانشجویان وزارت بهداشت و یا نشانی https://saorg.ir/pco مراجعه کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: