کد خبر: ۳۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 30
شفاآنلاین-معاون پژوهش و آموزش پژوهشگاه رویان با اعلام برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل و دهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی رویان در شهریور ماه جاری گفت: در این کنگره ها تازه ترین دستاوردها در زمینه درمان ناباروری ارایه می شود.
به گزارش شفاآنلاین،دکتر عبدالحسین شاهوردی روز شنبه در نشستی خبری اظهار کرد: پیشرفت های جدید در استحصال اسپرم به روش جراحی در بیماران آزوسپرمی، ارزیابی بافت تخمدان منجمد در محیط کشت، کاربرد تصویربرداری در باروری، پذیرش آندومتر انسان از سلول های بنیادی سوماتیک، بیوپوژی اسپرم، مشاوره آندروژنیکالی از مردان نابارور و نقش هیستروسکوپی در ارزیابی شکست مکرر لانه گزینی و میوم های داخل مخاطی از جمله محورهای برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل رویان است.

وی افزود: با توجه به اهمیت بیوتکنولوژی جانوری پانلی اختصاصی با محورهای تولید، پاساژ و فریز سلول های بنیادی در گاو، کاربرد داده های بیان ژن در تمایز سلول های بنیادی و کاربرد متفاوت ترکیبات، آنالیز ژنومی در سلول های گرانولوزا در ارتباط با کفایت تخمک در لقاح آزمایشگاهی، گزارش اولیه در مورد تولید عضو در بزهای ناقص و روش های محاسباتی در طراحی دارو و زیست شناسی شیمیایی ارایه می شود.

شاهوردی ادامه داد: در این کنگره پنج کارگاه آموزشی با عنوان های آنالیز سمن، آنالیز شکست DNA اسپرم انسان و کاربرد بالینی آن، پیشرفت های جدید در ART، ناباروری و مشاوره و سونوگرافی سه بعدی در بررسی کاویته رحم برگزار می شود.

به گفته وی، شرکت در این کنگره برای متخصصان ارولوژی، زنان و زایمان، دکترای ژنتیک انسانی و دکترای بیولوژی تولید مثل 14.5 امتیاز بازآموزی و برای متخصصان رادیولوژی، دکترای ایمنی شناسی، دکترای علوم تشریح، دکترای بهداشت باروری، دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی، کارشناس و کارشناس ارشد و دکترای مامایی، کارشناس ارشد علوم آزمایشگاهی و ایمنی شناسی و ژنتیک انسانی نیز 10 امتیاز بازآموزی دارد.

شاهوردی افزود: هفت امتیاز بازآموزی برای متخصصان آسیب شناسی، بیماری های داخلی ، بیهوشی، روانپزشکی، اپیدمیولوژی، دکترای بهداشت مادر و کودک، دکترای داروسازی بالینی، کارشناس علوم آزمایشگاهی و 4.5 امتیاز بازآموزی نیز برای کارشناسان و کارشناسان ارشد و دکترای پرستاری درنظرگرفته شده است.

وی همچنین از برگزاری نهمین سمینار پرستاری و مامایی در ناباروری در حاشیه این کنگره خبر داد و افزود: علل شایع ناباروری، مراقبت های ویژه پرستاری و مامایی در ناباروری، نقش اطلاع رسانی و آموزش به زوجین نابارور در میزان موفقیت درمان، شیوه های برخورد با زوج های نابارور و عوامل تاثیرگذار بر موفقیت زوج های نابارور ازجمله محورهای برگزاری این سمینار است.

شاهوردی ادامه داد: همچنین نقش تغذیه در بیماران نابارور، نقش پرستار و ماما در مراقبت های پرناتولوژی و بیماری های خاص دوران بارداری و مدیریت پرستاری و مامایی در برخورد با عوارض ناشی از درمان های ناباروری در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دکتر مهدی توتونچی دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی نیز در مورد این کنگره اظهار کرد: این کنگره با محوریت بررسی استفاده از سلول های پرتوان، مهندسی بافت، کاربرد سلول های بنیادی در مدل های حیوانی در درمان برخی بیماری ها ازجمله بیماری های کبدی، کلیوی، عصبی، غضروفی، استفاده از سلول های مزانشیمی در بیماری های کلیه، کاربردهای درمانی سلول بنیادی و مشکلات اخلاقی مربوطه برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه استخراج، کشت و تمایز سلول های بنیادی مزانشیمی و کارگاه آموزشی کارآزمایی بالینی از جمله برنامه های جانبی کنگره دهم است.

توتونچی ادامه داد: شرکت در این کنگره برای متخصصان خون و سرطان بالغین، خون و سرطان اطفال، بیماری های مغز و اعصاب، دکترای ایمنی شناسی، دکترای بیوشیمی، دکترای ژنتیک انسانی، دکترای علوم تشریح، دکترای فیزیولوژی، دکترای هماتولوژی، دکترای فراورده های بیولوژیک و دکترای بیولوژی تولیدمثل 12.5 امتیاز بازآموزی دارد.

وی گفت: همچنین 9 امتیاز بازآموزی برای متخصصان گوارش بالغین، جراحی ترمیمی، متخصصان داخلی و ارتوپدی، آسیب شناسی، پوست، داروسازی، جراحی مغز و اعصاب و دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی، پزشکان عمومی و کارشناسان ایمنی شناسی و ژنتیک درنظرگرفته شده است.

به گفته توتونچی، 739 مقاله به دبیرخانه این کنگره های رویان ارسال شده است که از این تعداد 465 مقاله به پانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل و 274 مقاله به دهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی اختصاص دارد.

وی افزود: همچنین از کل مقالات ارسال شده 131 مقاله خارجی از کشورهای آمریکا (28)، چین (14)، انگلیس (7)، استرالیا (6)، ژاپن (6)، کانادا (4)، بلژیک و فرانسه (3)، آلمان (6)، تونس (6)، کره، اندونزی، ترکیه، عراق و نیجریه اختصاص دارد.

پانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل و دهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی 12 تا 14 شهریور ماه در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: