کد خبر: ۳۲۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 2023June 28
این مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس باید در کمیسیون تلفیق برنامه توسعه هفتم نیز به تصویب برسد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با تصویب این کمیسیون، محاسبه میانگین حقوق ۵ سال پایانی دوره خدمت به عنوان ملاک پرداخت حقوق بازنشستگی از لایحه برنامه هفتم حذف شد.

به گزارش شفا آنلاین: محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس درباره مصوبه امروز سه شنبه این کمیسیون در خصوص کاهش دوره محاسبه حقوق دریافتی در دوره بازنشستگی اظهار کرد: در لایحه دولت که برای برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه کرده ذکر شده است که میانگین حقوق ۵ سال پایانی دوره خدمت به عنوان مبنای حقوق بازنشستگی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ما در این کمیسیون تصویب کردیم تا میانگین ۵ سال حذف شود بنابراین همچنان میانگین ۲ سال پایانی دریافتی به عنوان مبنای حقوق بازنشستگی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: این مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس باید در کمیسیون تلفیق برنامه توسعه هفتم نیز به تصویب برسد.

به گفته خدابخشی مصوبه امروز کمیسیون برنامه بودجه مجلس به عنوان پیشنهاد به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه خواهد شد و در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق برنامه به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یادآور شد: سن مذکور برای بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه در نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تغییر نکرد.

در ماده «۶۷» لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: «میزان مستمری بازنشستگی در تمامی صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی از سال اول برنامه عبارت است از یک سی‌ام متوسط حقوق یا دستمزد ماهیانه مشمول کسور فرد در ۵ سال آخر بیمه پردازی ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آنکه از سی و پنج سی‌ام متوسط مذکور بیشتر نباشد. معادل یک دوم جمع قدر مطلق درصد افزایش ضریب سالانه حقوق یا دستمزد طی ۳ سال آخر به حقوق یا مستمری محاسبه شده فوق اضافه می‌گردد.»

در صورت تصویب این ماده از برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان بر اساس متوسط حقوق در پنج سال آخر محاسبه خواهد شد و البته درصد افزایش ضریب سالانه در سه سال آخر نیز به آن اضافه می‌شود. این درحالی است که نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در ماده «۸۲» قانون برنامه ششم توسعه میانگین دو سال آخر دریافتی دارای کسور بازنشستگی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: