کد خبر: ۳۲۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 2023June 24
در تحقیقات گسترده کارآگاهان توانستند هویت دو مرد و یک زن را به‌عنوان کلاهبردار کشف و شناسایی کنند.
شفا آنلاین>سلامت>یک ماه پیش در جریان شکایت چندین مالباخته که مدعی بودند پس از خرید زمین و باغ متوجه شدند این ملک خریداری شده مدارکش جعلی است، تیمی از کارآگاهان برای کشف این پرونده کلاهبرداری تشکیل شد.


به گزارش شفا آنلاین:در تحقیقات گسترده کارآگاهان توانستند هویت دو مرد و یک زن را به‌عنوان کلاهبردار کشف و شناسایی کنند.

در نخستین گام مردی به نام مجید که آشنایی کامل به مسائل حقوقی داشت در رابطه با این پرونده دستگیر شد. اما وی که در ابتدای بازجویی‌ها سعی داشت با ترفندهای حقوقی موضوع کلاهبرداری را انکار کند در ادامه بازجویی‌ها سرانجام به جرم‌اش اعتراف کرد و دو همدستش را نیز معرفی کرد.

زن جوانی که به‌عنوان همدست و چهره فریبنده اجرای نقشه همراه آنها بود نیز شناسایی و بازداشت شد.

بازداشت طراح اصلی دسیسه

طراح اصلی این کلاهبرداری که تحت تعقیب پلیس قرار داشت، پس از یک هفته رد‌یابی کارآگاهان در یک کمپ که محل اختفایش بود، شناسایی شد. این متهم که با هویت جعلی در یک کمپ ترک اعتیاد در همان محدوده شهریار زندگی مخفیانه‌اش را شروع کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

این متهم که نگهبان یک باغ بزرگ در شهریار است، درباره ترفند کلاهبرداری‌اش اظهار داشت: سال‌ها نگهبان این باغ بزرگ بودم که صاحبش خارج از کشور بود و هیچ اطلاعی از املاک خودش نداشت. پس از مدتی وسوسه شدم و با همدستی یکی از دوستانم که آشنایی زیادی با مسائل حقوقی دارد و یک زن سناریوی فروش این باغ که آن را به قطعات مختلف تقسیم کرده بودیم، طراحی و اجرایی کردیم.

سردار عزیزی فرمانده انتظامی غرب استان تهران  درباره ارزش ریالی کلاهبرداری این کلاهبرداران گفت: تاکنون این متهمان به 150 میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کردند و مالباختگان نیز به طرح شکایت از آنها پرداخته‌اند.

رئیس پلیس غرب استان تهران با هشدار به افراد سودجو در اجرای نقشه‌های فروش املاک غیر گفت: پلیس قاطعانه این افراد را شناسایی و دیر یا زود آنها را دستگیر خواهد کرد و هیچ راه گریزی از قانون نخواهند داشت.

وی به مردم و خریداران املاک توصیه کرد قبل از خرید املاک در عناوین مختلف حتماً با استعلام از صحت وجود واقعی اسناد املاک از طریق اداره ثبت و اسناد مطمئن شوند و بعد با مشاوره‌های لازم اقدام به معامله کنند.

سردار عزیزی همچنین به یکی از ترفند‌های کلاهبرداران اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان فریب عناوین حقوقی افراد و سمت‌های لشکری و کشوری آنها را نخورند چرا که برخی افراد با عناوین جعلی سعی در ایجاد اعتماد در معامله خود دارند.

وی اظهار داشت: در این پرونده شاکیان هر کدام یکهزار متر زمین از اراضی شهر فردوسیه را از سه نفر خریداری کرده بودند که در استعلام از اداره ثبت شهرستان شهریار معلوم شد خرید و فروش اعلامی به‌صورت قولنامه‌ای بوده و ملک متعلق به فروشندگان نبوده و مالک فردی ساکن خارج از کشور بوده که افراد سودجو و از جمله نگهبان 12 ساله همان زمین با همدستی افراد دیگر و با استفاده از شرایط موجود و جعل اسناد و قولنامه، ملک را به شاکیان فروخته و از آنان کلاهبرداری کرده‌اند.

به گفته سردار عزیزی با انجام تحقیقات جامع و جمع‌آوری دلایل و مدارک متقن، با هماهنگی مقام قضایی، در سه عملیات جداگانه، سه کلاهبردار قبل از هر اقدامی توسط مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران دستگیر شده و تحویل مرجع قضایی شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: