کد خبر: ۳۲۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 2023June 24
حوزه ژن درمانی و درمان سرطان، نقص ایمنی، تالاسمی و بیماری خود ایمنی را هدف گذاری کرده و بخش خصوصی را در این کار مشارکت داده ایم؛ آن ها جزء تیم تحقیق پژوهشگاه هستند.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: در حال حاضر موش مدل را تولید کرده و به زودی فاز بالینی و درمان در سطح ژن را شروع خواهیم کرد.

به گزارش شفا آنلاین:جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: در حال حاضر به سمت رفع نیاز جامعه و تولید جنین گاو شیری رفته ایم. این کارها در راستای سفارش گاوداری ها خواهد بود. برای اجرای پرژوه ها سهم پژوهشگاه داده و بودجه بخش خصوصی نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در حوزه ژن درمانی و درمان سرطان، نقص ایمنی، تالاسمی و بیماری خود ایمنی را هدف گذاری کرده و بخش خصوصی را در این کار مشارکت داده ایم؛ آن ها جزء تیم تحقیق پژوهشگاه هستند.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک ادامه داد: در حال حاضر موش مدل را تولید کرده ایم و به زودی فاز بالینی و درمان در سطح ژن را شروع خواهیم کرد. با خارج کردن ژن معیوب و جایگزینی با ژن سالم، درمان عارضه انجام خواهد شد. دیگر ضرورت ندارد بیماران داروهایی مانند فاکتور هشت را مصرف کنند.

او بیان کرد: در حال حاضر کار ژن درمانی را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری شروع کرده ایم. یک شرکت فعال در این حوزه برای گسترش سبد محصولات ژن درمانی با ما مشارکت و همکاری دارد.

محمدی گفت:  برای ارتقای سلامت کشور، پژوهشگاه نیز در جهت گسترش محصولات بومی حمایت های لازم را انجام می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: