کد خبر: ۳۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 30
شفاآنلاین-مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده هستند، گفت: دولت تلاش می‌کند کارت هوشمند جایگزین دفترچه‌های بیمه شود.
به گزارش شفا آنلاین،سید تقی نوربخش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه، با بیان اینکه در کشور 39 میلیون و 200 هزار نفر بیمه شده هستند، اظهار کرد: در استان کرمانشاه 240هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که ضریب بیمه‌ای این استان را به عدد 40درصد رسانده ولی ضریب کشوری 52درصد است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کل مجموعه بیمه شده در استان کرمانشاه شامل بیمه شده اصلی، مستمری بگیر و غیره را 760 هزار نفر دانست و گفت: در سال 92 سازمان تامین اجتماعی 5هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت که پرداخت مطالبات و حقوق مستمری‌بگیران 20 درصد بودجه سازمان را شامل می‌شود.

نوربخش نظام سلامت را راهبرد دولت در بحث رفاه اجتماعی بیان کرد و افزود: در مدت یکسال فعالیت دولت یازدهم نظام سلامت از رتبه 12 به رتبه نخست کشوری ارتقا داده و در حال حاضر این سیاست پیگیری می‌شود که تخصیص منابع در بخش سلامت سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه 10هزار میلیارد تومان از منابع دولت به امر سلامت اختصاص یافته است گفت: افزایش و ارتقا ارزش دفترچه‌های بیمه یکی از برنامه‌های دولت بود که در یک سال گذشته این برنامه تاثیر خود را در جامعه نشان داد و دولت تلاش می‌کند کارت هوشمند جایگزین دفترچه‌های بیمه شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کاهش پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه‌گر به کمتر از 2 ماه، افزایش سرانه خدمات پزشکی، رشد پرداخت مستمری برابر نرخ تورم سالیانه، افزایش پرداخت حق مسکن و غیره مستمری‌بگیران را از جمله خدمات این سازمان در یکسال گذشته بیان کرد.

نوربخش از عزم جدی سازمان تامین اجتماعی برای کاهش مراجعات حضور به شعبات این سازمان خبرداد و گفت: در حال حاضر 86درصد ارسال لیست بیمه شدگان مشاغل دولتی استان کرمانشاه به صورت اینترنتی انجام می‌شود و این مشاغل آزاد اختیاری نیز از ماه گذشته اینترنتی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی احداث مراکز تامین اجتماعی در پاوه، سنقر، جوانرود و شعبه چهارم کرمانشاه را از دستاوردهای سفر به استان کرمانشاه دانست و افزود: از احداث کارخانه داروهای گیاهی در این استان حمایت می‌کنیم.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: