کد خبر: ۳۲۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 19
در سال جاری از یک میلیارد و 61 میلیون دلار ارز تخصیصی فقط 60 میلیون دلار آن منجر به صدور حواله شده که به معنای تخصیص کمتر از 10 درصد است
شفا آنلاین>سلامت>رییس کمیسیون بهداشت ‌و درمان با بیان اینکه همچنان قصه پرغصه دارو و تجهیزات پزشکی ادامه  دارد، گفت: مشکل پرداخت مطالبات مراکز درمانی و شرکت‌های پخش به میزان نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان به قوت خود باقی مانده است.

 به گزارش شفا آنلاین: حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: همچنان قصه پرغصه دارو و تجهیزات پزشکی ادامه دارد و متاسفانه نگرانی‌ها برای مجلس و نمایندگان و مردم زیاد شده است.

وی با قدردانی از پیگیری های رئیس مجلس در خصوص بحث دارو و تجهیزات پزشکی گفت: باید تامین و تخصیص به موقع منابع لازم برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد؛ در سال جاری از یک میلیارد و 61 میلیون دلار ارز تخصیصی فقط 60 میلیون دلار آن منجر به صدور حواله شده که به معنای تخصیص کمتر از 10 درصد است. باید رئیس سازمان غذا و دارو از طریق رئیس بانک مرکزی پیگیر باشد که چطور می شود تخصیص های دیگر صورت گیرد.

شهریاری با بیان اینکه همچنان مشکل پرداخت مطالبات مراکز درمانی و شرکت های پخش به میزان نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان به قوت خود باقی مانده است، افزود: تامین به موقع منابع مالی طرح دارویار توسط سازمان برنامه و بودجه ضروری است. از 73 همت مصوب سال گذشته فقط 13.4 همت پرداخت شده است. در سال جاری از 69 همت مصوب مبلغی حدود 5 همت پرداخت شده که که باید نزدیک به 17 همت بود.

شهریاری با تاکید بر لزوم تامین نقدینگی موردنیاز شرکت ها، گفت: قرار بود بانک‌ها نزدیک به 30 همت تسهیلات پرداخت کنند؛ بانک مرکزی می گوید ابلاغ کردیم ولی هنوز شرکت های دارویی از این موضوع بهره مند نشدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: