کد خبر: ۳۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 30
شفا آنلاین -معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهوری با اعلام اینکه مقیدیم به همه یارانه یکسان ندهیم، توضیح داد: ابتدا از مردم درخواست کردیم کسانی که می‌توانند یارانه نگیرند به ما اعلام کنند تا یارانه‌های پرداختی به تولید اختصاص داده شود.
به گزارش شفاآنلاین ،محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه ثریا که از شبکه اول سیما پخش شد با بیان اینکه بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر انصراف دادند، ادامه داد: در 90 روز اول، دولت یازدهم سعی کرد مباحث اطلاعاتی هدفمندی یارانه‌ها را شفاف کند.

در این مدت شناسایی دقیق کردیم و دریافتیم مشکلات زیادی در این راه وجود دارد.  وی درباره قطع یارانه کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، گفت: کسانی که خارج از کشور هستند چرا باید یارانه بگیرند؟ کسانی یارانه می‌گیرند که در داخل کشور هزینه افزایش سوخت را پرداخت می‌کنند. به گفته وی نخستین افراد نگران قطع یارانه افراد کم درآمد هستند و ما قطعاً یارانه افراد ساکن در خارج از کشور را قطع می‌کنیم.  
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تأکید کرد: یک ریال از اعتبارات حاصل از انصراف مردم از یارانه‌ها برای بخش عمران استفاده نشد و خدمات بیمارستان‌ها از طریق این بخش پرداخت شده است. به گفته نوبخت دولت علاقه‌مند به دست آوردن منابع بیشتر است اما در این راه بدون دقت عمل نکرده و تعجیل نخواهیم داشت.
پرداخت طلب پیمانکاران با 1/4 میلیارد دلار درآمد نفت
سخنگوی دولت با بیان اینکه همچنان تورم داریم اظهار کرد: علاوه بر کسری بودجه همچنین 1/4 میلیارد دلار از منابع نفتی در حسابی بود که در آن زمان نمی‌توانستیم برداشت کنیم و در نهایت ما از آن حساب استفاده و آن را تبدیل به ریال کرده و بخش بزرگی از مطالبات پیمانکارانمان را پرداخت کردیم.  نوبخت با اشاره به اینکه تبدیل این ارز به ریال موجب برقراری تعادل در بازار ارز شد، افزود: امروز کسانی که ریال دارند به دنبال تبدیل سرمایه خود به ارز نیستند و در این بخش شاهد ثبات نسبی هستیم.  وی در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: قیمت برخی اقلام بویژه سوخت را برای اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ها افزایش دادیم.
وام 80 میلیونی خرید مسکن در حال بررسی
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری درباره وام 80 میلیون تومانی مسکن نیز اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است و چنانچه هیأت وزیران درباره آن به جمع‌بندی برسد، آن را مصوب می‌کند.
800 میلیارد تومان برای آب و برق مسکن مهر تأمین شد
نوبخت درباره مسکن مهر نیز توضیح داد: با توجه به اینکه درباره مسکن مهر کار ناتمام داریم و میلیون‌ها نفر در انتظار این مسکن‌ها هستند مقرر شد کارگروه‌های مختلفی برای اتمام این نوع مسکن و دیگر کارهای ناتمام تشکیل شود تا بتوانیم اعتبارات بخش‌های روبنایی و زیربنایی مسکن مهر را تأمین کنیم.  وی تأکید کرد: بیش از 800 میلیارد تومان بودجه برای انشعابات آب و برق مسکن مهر نیاز است از این رو  این بودجه برای آماده شدن این مسکن‌ها تأمین شد.
وام ازدواج با وجود محدودیت‌ها پرداخت می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به پرداخت وام ازدواج از عید فطر گفت: پرداخت وام ازدواج یکی از تعهدات دولت است و با‌وجود محدودیت‌ها این کار را انجام می‌دهیم.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: