کد خبر: ۳۲۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 15
درست است میوه‌ها نسبت به حبوبات و مغز ها پروتئین کمتری دارند اما میوه‌های با پروتئین بالا هم وجود دارند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

شفا آنلاین>سلامت>بدن برای ترمیم سلول‌ها یا رشد آن‌ها به انواع مواد مغذی مانند پروتئین نیاز دارد به همین خاطر در یک رژیم غذایی سالم، این ماده مغذی حضور برجسته‌ای دارد. طیف وسیعی از انواع خوراکی، حاوی پروتئین هستند.

به گزارش شفا آنلاین:برای مثال از میان آن‌ها می‌توان به میوه، آجیل، حبوبات، مرغ و گوشت قرمز اشاره کرد. درست است میوه‌ها نسبت به حبوبات و مغزها پروتئین کمتری دارند اما میوه‌های با پروتئین بالا هم وجود دارند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

فندق

فندق سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین است. قیمت انواع مغز فندق ممکن است با هم تفاوت‌هایی داشته باشد. برای مثال قیمت فندق تازه و با پوست احتمالا با قیمت فندق شور متفاوت باشد. با خرید انواع فندق می‌توان میان وعده سالمی فراهم کرد. همچنین خرید آنلاین این مغز از سایت‌های معتبر می‌تواند به تجربه خرید اینترنتی خوب کمک کند.

در یک فنجان فندق حدود ۱۷ گرم پروتئین وجود دارد. این آجیل علاوه بر پروتئین حاوی انواع ویتامین، فیبر، کلسیم، پتاسیم و غیره است. همچنین فندق، انعطاف‌پذیری بالایی دارد و با انواع بستنی، شکلات و موارد دیگری به‌خوبی ترکیب می‌شود و به بهبود ارزش غذایی و بهتر شدن طعم خوراکی‌ها کمک می‌کند.

پرتقال

پرتقال علاوه بر اینکه منبع غنی از ویتامین C است در گروه میوه‌های پر از پروتئین قرار می‌گیرد. یک عدد پرتقال حدود ۱.۲ گرم پروتئین دارد. همچنین گفته می‌شود بهتر است این میوه به‌صورت اسلایس میل شود تا پروتئین آن دریافت شود و آب پرتغال، مواد مغذی کمی دارد.

این میوه با وجود مواد مغذی شاید کلسترول را پایین بیاورد تا احتمال وقوع بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق کم شود. فیبر موجود در پرتقال به بهتر شدن فرایند هضم کمک می‌کند و گفته می‌شود میل کردن این میوه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

گیلاس

گیلاس سرشار از فیبر، کلسیم، منزیم، پتاسیم، مواد معدنی، ویتامین‌های مختلف و غیره است. این میوه خوش‌رنگ، کالری کمی دارد. همچنین گیلاس هم یکی دیگر از میوه‌های پر از پروتئین است. یک فنجان گیلاس حدود ۱.۶ گرم پروتئین دارد.

برخی از مواد مغذی گیلاس می‌تواند از سلامت قلب محافظت کنند. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند گیلاس می‌تواند به کاهش درد مفصل یا آرتریت کمک کند. همچنین برخی از ترکیبات گیلاس شاید به بهبود خواب کمک کنند.

کشمش

کشمش میوه خشک پرطرفداری است و این میوه، منبع غنی از پروتئین است. انواع کشمش به صورت بسته بندی شده و فله ای موجود هستند. همچنین انواع میوه خشک مخلوط با قیمت مختلف در دسترس هستند و اگر برای خرید میوه خشک فله ای فروشگاهی را نمی‌شناسید می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین خرید کنید. به‌صورت کلی خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد.

گواوا

گواوا یک میوه استوایی و از لحاظ ظاهری کمی شبیه به گلابی است. مواد مغذی این میوه شامل ویتامین C، آهن، پتاسیم، فیبر و پروتئین می‌شود. یک فنجان گواوا حاوی ۴.۲ گرم پروتئین است. ویتامین C موجود در این میوه به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. فیبر فراوان این میوه به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. گواوا به‌صورت خام و پخته سرو می‌شود.

کیوی

کیوی منبع خوبی از فیبر، ویتامین و پروتئین است. برای مثال، یک فنجان کیوی حدود ۲ گرم پروتئین دارد. این میوه می‌تواند به سلامت گوارش و به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین فیبر موجود در کیوی شاید به سلامت قلب و همچنین به تنظیم قند خون کمک کند. همچنین این میوه به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین E می‌تواند به بهتر شدن وضعیت پوست کمک کند.

آووکادو

این میوه در کشورهای زیادی طرفدار دارد. آووکادو، ارزش غذایی بالایی دارد و ترکیبات این میوه شامل فیبر، پتاسیم، منیزیوم، ویتامین‌ E، ویتامین K،  ویتامین C و مواد مغذی دیگری می‌شود. همچنین آووکادو، پروتئین زیادی هم دارد. یک عدد آووکادو متوسط حدود ۳ گرم پروتئین دارد. آووکادو را می‌توان به همراه برخی از ادویه‌ها مثل نمک، پاپریکا و غیره سرو کرد.

هلو

هلو میوه بسیار خوشمزه و پرطرفدار فصل تابستان است. این میوه می‌تواند برای سلامتی مزایای زیادی داشته باشد. برای مثال هلو می‌تواند به فرایند هضم، تقویت شدن سیستم ایمنی و سایر عملکردهای مهم بدن کمک کند. هلو سرشار از پروتئین، ویتامین، پتاسیم، فیبر و مواد مغذی دیگر است. یک عدد هلوی بزرگ حدود ۱.۳ گرم پروتئین دارد.

بدن به پروتئین نیاز دارد. منابع مختلفی مثل مرغ، گوشت قرمز، حبوبات، آجیل و میوه حاوی پروتئین هستند. اکثر میوه‌ها نسبت به حبوبات یا آجیل پروتئین کمی دارند اما برخی از آن‌ها منبع غنی از این ماده مغذی هستند. برای مثال می‌توان به فندق، پرتقال، آووکادو و غیره اشاره کرد. این میوه‌ها علاوه بر پروتئین بالا حاوی مواد مغذی دیگر هم هستند و می‌توانند به حفظ سلامت بدن کمک کنند. برای مثال ویتامین‌های موجود در کیوی به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: