کد خبر: ۳۲۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 14
قبل از هرچیز باید 12 سال تحصیل، معادل حدودا 4000 روز را به شما تبریک بگوییم. در طی این مدت طولانی، سختی‌ها و مشقت‌های زیادی را پیموده و برای موفقیت تلاش کرده‌اید. حالا بعد از 12 سال، شما قادر هستید ایکس هر معادله‌ای را به راحتی پیدا کنید
 شفا آنلاین>سلامت>این متن را آیدا فلاحیان در نکوهش سیستم آموزشی کشور و آن چه که شاید بشود به هدر رفتن زندگی نام گذاشت، نوشته. می‌شود با نوشته او موافق بود یا مخالف، اما آن چه که بیش از هر باید بدانیم این است که این یک نگاه واقعی‌ست و غیر قابل انکار

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دانش آموز عزیز بعد از پایان آخرین امتحان نهایی که حتما برای شما بسیار سخت بوده است. شما بعد از 12 سال سحرخیزی، بدون کامروایی خاصی که انتظارش را می‌کشیدید، بالاخره با موفقیت فارغ التحصیل شده‌اید. بدون شک موفقیت بزرگی است. تبریک! قصد ندارم خیلی وقت شما را بگیرم، بالاخره همان 18 سالگی‌ای که انتظارش را می‌کشیدید فرا رسیده و شما حتما برای این زمان برنامه‌های زیادی دارید. حالا می‌توانید یه مهمانی درست و حسابی با دوستانتان به پا کنید و این رهایی را به بهترین شکل جشن بگیرید. البته بهتر است این پای‌کوبی را قبل از تاریکی هوا به اتمام برسانید زیرا نگرانی والدین شما بعد از 18 سالگی، 20سالگی، 25 سالگی و حتی در مواردی تا 30 سالگی نیز ادامه خواهد داشت! پس مراقب عقربه‌های ساعت خود باشید.

 

قبل از هرچیز باید 12 سال تحصیل، معادل حدودا 4000 روز را به شما تبریک بگوییم. در طی این مدت طولانی، سختی‌ها و مشقت‌های زیادی را پیموده و برای موفقیت تلاش کرده‌اید. حالا بعد از 12 سال، شما قادر هستید ایکس هر معادله‌ای را به راحتی پیدا کنید. بدون شک موفقیت بزرگی است. حتی اگر هنوز نمی‌دانید چگونه می‌توان در بانک حساب اعتباری باز کرد، اما به هرحال باید نیمه پر لیوان را ببینید. پیدا کردن ایکس مطمئنا در زندگی شما تاثیر زیادی خواهد داشت. این را حتما در چند سال پیش رو، زمانی که پشت باجه بانک در حال پر کردن اطلاعاتی هستید که حتی تاکنون از وجود آن‌ها نیز خبر نداشتید، خواهید دانست!

به هرحال در طی این 12 سال گذشته، شما مهارت‌های زیادی آموخته‌اید. می‌توانید ضرب سه رقمی انجام دهید بدون آنکه شیطان گولتان بزند و از ماشین حساب‌های هوشمند استفاده کنید، می‌توانید معنی چند کلمه عربی را بفهمید بدون آنکه از این کلمات در یک جمله‌بندی درست استفاده کنید، می‌توانید پایتخت کشورهای زیادی را از حفظ بازگو کنید اما هرگز  به آن‌ها سفر نکنید و و و...البته هیچ نگران نباشید. مطمئنا تمام این اطلاعات "زندگی بهتری" برای شما فراهم خواهد کرد. برای مثال وقتی در چند سال آینده نیاز به درخواست وام داشتید، دانستن پایتخت کشور مجارستان بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

بدون شک مهارت‌هایی که در مدرسه یادگرفته‌اید، می‌تواند به راحتی شما را به دنیا معرفی کند. برای مثال، بعد از ۶ سال خواندن زبان انگلیسی، شما قادر هستید به این کشور سفر کرده و مثل بلبل، به زبان مردم آنجا صحبت کنید. اینطور نیست؟! حتما که همینطور است. هیچ نگران هم نباشید. نیاز نیست دوباره وقت و هزینه خود را صرف رفتن به کلاس زبان هدر دهید چرا که اطلاعات مدرسه کافی و وافی خواهد بود.

نه نه، قصد نا امید کردن شما را ندارم. البته که 12 سال تحصیل برای شما بسیار مفید بوده است. به هرحال شما هنوز نمی‌توانید تنها به دکتر بروید و هیچ ایده‌ای درباره پنچرگیری وسیله نقلیه خود ندارید اما نگران نباشید، شما می‌توانید ایکس را به راحتی پیدا کنید!

 

البته که زندگی فقط سختی‌هایی مثل وام بانکی و پنچرگیری و این حرف‌ها نیست. بالاخره شما حداقل می‌توانید برخی از کارهای ساده و روزمره را  انجام دهید. طبیعتا در این 12 سال "علم آموزی" عوض کردن لامپ سوخته‌ی اتاق حداقل کاری است که باید انجام دهید. قطعا این کار را می‌توانید انجام دهید. درست است؟!

به هرحال مهم نیست. حتی اگر در تمام این 12 سال  هنوز نمی‌دانید چگونه پول‌هایتان را پس انداز کنید و یا چگونه یک کسب و کار برای خود بسازید و یا حتی روحتان هم خبر ندارد چگونه می‌توانید یک خانه برای خود بخرید، هیچ اهمتی ندارد. شما به راحتی می‌توانید ایکس لعنتی را پیدا کنید! فارغ التحصیلی مبارک... 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: