کد خبر: ۳۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 29
شفا آنلاین:انگور جزو میوه‌هایی است که می‌تواند به فرد انرژی‌های کافی را برساند به طوریکه هر ۱۷ حبهٔ انگور معادل یک واحد میوه محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص مصرف انگور و تشدید انرژی در ورزشکاران گفت: ورزشکاران نیاز به کربوهیدرات و پروتئین بیشتری نسبت به افراد عادی دارند و توصیه می‌شود که یک ورزشکار در حدود یک ساعت قبل و نیم ساعت پس از اتمام ورزش معادل وزن خود یک وعده کربوهیدرات دریافت کند، برای مثال: یک ورزشکار ۷۰ کیلویی باید ۷۰ گرم کربوهیدرات را دریافت کند. 

این متخصص با اشاره به اینکه کربوهیدرات‌ها به دو گروه ساده و پیچیده تقسیم می‌شوند، افزود: کبوهیدراتهای ساده (غیرنشاسته‌ای) شامل میوه‌ها و کبوهیدراتهای نشاسته‌ای شامل برنج، ماکارونی، سیب زمینی و نان می‌شود. 

وی ادامه داد: انگور نیز جزو میوه‌هایی است که می تواند به فرد انرژی کافی را بدهد به طوریکه هر ۱۷ حبه انگور معادل یک واحد میوه است. 

وی تصریح کرد: به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در انگور هم به ذخایر ویتامینی فرد کمک می‌کند و هم موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و نیز موجب تقویت سطح ایمنی بدن می‌شود. 

فرحبخش در پایان به خواص انگور اشاره کرد و گفت: پوست انگور قرمز حاوی نوع خاصی از آنتی اکسیدان است که در سلامت قلب و عروق، کاهش و افزایش سطح کلسترول مثبت خون و پیشگیری از سرطان‌ها مفید است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: